تربت جام ـ مدیر آرمان خیریه دستان سبز از برگزاری اولین همایش ملی «خیران در روستا»، در مسجد صاحب‌ الزمان(عج) واقع در روستای محمودآباد سفلی از توابع بخش مرکزی تربت‌جام خبرداد.

همایش ملی «خیران در روستا» در تربت‌جام

محمد حسینی، با بیان این مطلب به خبرنگار قدس آنلاین گفت: معرفی حوزه‌های مختلف منطقه تربت جام، برای فعالیت خیران از مهم‌ترین اهداف این همایش است، تا در کنار ساخت مسجد، مدرسه و اقدامات خیران در حوزه سلامت، بتوانیم دیگر کمبودها، مشکلات و معضلات اجتماعی را هم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این  همایش از خیران و نیکوکاران در حوزه‌های مختلف مسجدسازی، مدرسه‌سازی، سلامت و... تجلیل به عمل خواهد آمد گفت: اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری، گسترش وظیفه شرعی و بهره‌مندی از دیدگاه سازنده خیران ملی، استانی و شهرستانی از اهداف این همایش خواهد بود.

مدیر خیریه آرمان دستان سبز معرفی منطقه تاریخی خرگرد جام را از دیگر برنامه‌های این همایش دانست و گفت: از آنجائیکه روستای محمودآباد سفلی، در مجاورت روستای لنگر و آرامگاه سید قاسم انوار واقع‌ شده است و از طرف دیگر این همایش نیز در این روستا برگزار می‌شود، قصد داریم در حاشیه آن، شهر تاریخی خرگرد که قدمتی ۷ هزارساله دارد را به‌ صورت مختصر معرفی کنیم تا حاضران در همایش با قدمت و پیشینه این منطقه آشنا شوند، ضمن اینکه برگزاری نمایشگاهی به موازات این همایش خواهیم داشت که با همکاری شورای اسلامی شهر تربت‌جام برگزار خواهد شد.

معرفی نیاز جامعه به خیران

وی با اشاره به فعالیت اغلب خیران در بخش‌های سلامت، مسجدسازی و مدرسه‌سازی، گفت: در کنار این حوزه‌ها لازم است تا دیگر حوزه‌ها و نیازهای جامعه، شناسایی و به خیرین معرفی شود تا اقدامات خیران به‌طور متوازن و نیازسنجی شده صورت گیرد.

محمد حسینی به مدعوین این همایش اشاره کرد و افزود: در این همایش در کنار خیران سلامت، خیران مدرسه‌ساز و مسجدساز، تعدادی از خیران و مدیران و تعدادی از خیریه‌های کشوری و استانی دعوت شده‌اند تا با تبادل‌ نظر و آشنایی با منطقه، منشأ خیر و برکت شوند.

وی ادامه داد: این همایش با همکاری فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر تربت‌جام، آموزش‌ و پرورش، جهاد کشاورزی، انجمن احیا خرگرد جام، دانشگاه جامع علمی کاربردی تربت‌جام، دانشگاه وحدت تربت‌جام، مجمع خیران سلامت، خیریه آرمان دستان سبز و انجمن همسران دیپلمات‌های وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این همایش در ۱۴ اسفند، روز احسان و نیکوکاری برگزار شود، گفت: به علت اینکه خیران کشوری و استانی زیادی در این مراسم دعوت هستند، مجبورشدیم تا این همایش را به پایان هفته موکول کنیم و در ۱۷ اسفندماه، همزمان با شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، تولد حضرت امام (ره) و سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار کنیم.

وی افزود: از آنجایی‌که مساجد اولین پایگاه مردمی و منشأ خیربین مسلمانان هستند، تصمیم گرفته شد تا این همایش را در مسجد روستای محمودآباد سفلی برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.