ارتش سوریه که از بامداد امروز عملیات گسترده ای را در دو محور جنوبی غربی و شمال شرقی غوطه دمشق شروع کرده، تاکنون دستاوردهای چشمگیری داشته است.

نبرد سنگین در غوطه دمشق/ هدف، فروپاشی بنیان جبهه النصره است

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه امروز عملیات گسترده ای را ضد تروریستهای جبهه النصره و همپیمانان آن از دو محور جنوب غربی  و شمال شرقی غوطه شرقی دمشق از بامداد امروز شروع کرده است و این عملیات نقض هر گونه آتش بس در سوریه نیست بلکه علیه جبهه النصره است که شامل منطقه کاهش تنش و آتش بس در سوریه نمی شود.

در محور جنوب غربی؛ ارتش سوریه بر حزرما، النشابیه، حوش الصلاحیه، تل فرزات در بخش مرکزی غوطه شرقی دمشق پس از عملیات گسترده ای که در آن از تاکتیک آتش سنگین توپخانه و حملات هوایی استفاده می شود، مسلط شده است.

توپخانه ارتش سوریه مواضع و تحرکات جبهه النصره را در زملکا، عربین، عین ترما، کفربطنا و جسرین زیر آتش سنگین قرار داده و نیروی هوایی مواضع جبهه النصره را در حوش الاشعری هدف قرار داده و انبارهای مهمات آن را منهدم کرده است.

در محور شرقی غوطه نیروهای ارتش سوریه به پیشروی در مزارع اوتایا ادامه دادند و عرصه را بر گروههای مسلح تنگ تر کردند.

ارتش سوریه در محور الزریقیه یک خندق آبی که تروریستها حفر کرده بودند پشت سر گذاشتند و این درحالی است که تروریستها در حال فرار هستند.

اما در محور شمال شرقی، نیروهای ارتش سوریه در محور العجمی و مزارع حرستا پیشروی کردند و موفق به تسلط بر برخی ساختمان ها در غرب محله العجمی شد. این پیشروی به ارتش سوریه مجال می دهد که به مواضع تروریستها در جنوب شرق اداره مرکبات برسد.

عملیات ارتش سوریه در عمق غوطه شرقی عملیاتی راهبردی است که هدفش فروپاشیدن بنیان دفاعی گروههای مسلح است. با فروپاشیدن استحکاماتی که تروریستها بنیان نهاده اند؛ پیشروی ارتش سوریه با سرعت بیشتری صورت می گیرد و اهداف عملیات محقق می شود و تروریستها پس از اینکه عرصه بر آنها تنگ شود دیگر امکان بهره برداری از توان جنگی خود را نخواهند یافت.

این در حالی است که حمزه بیرقدار سخنگوی جیش الاسلام از درگیری های شدید در غوطه شرقی دمشق خبر داد و مدعی شد که همه پیشروهای ارتش سوریه در غوطه با شکست کامل روبرو شده است!

گروه موسوم به فیلق الرحمن نیز به حملات سنگین توپخانه ای و هوایی ارتش سوریه اذعان کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.