اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان تناسب رشته های دانشگاهی و حجم فارغ التحصیلان با نیاز کشور، معضل بزرگ آموزش عالی است.

عدم تناسب رشته های دانشگاهی با نیاز کشور معضل بزرگ آموزش عالی است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در آئین افتتاح چهارمین جشنواره کشوری حرکت دانشگاه پیام نور در اراک، اظهار داشت: دانشگاه پیام نور از جمله سرمایه های ارزشمند آموزش عالی کشور است به ویژه اینکه این دانشگاه توسعه جغرافیایی گسترده ای در سطح کشور دارد و در دهه های گذشته توانسته آموزش عالی کشور را در بخش دولتی به طور قابل توجهی توسعه دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: بایستی رویکرد جدیدی در نظام آموزش عالی کشور تدوین و پیاده سازی شود و در این رویکرد رشته های کاربردی که نیاز بیشتری در جامعه نسبت به آنها وجود دارد مورد تاکید قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: تغییر نوع آموزش ها و تاکید بر خلاقیت و کارآفرینی در فرآیند آموزش از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه باشد و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف که دانشجویان را به کارآفرینی و ابداع تشویق می کند، افزایش یابد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همچنین باید ارتباط نزدیک و تنگاتنگی میان دانشگاه ها و دانشجویان و بازار کار ایجاد شود و هر چه مباحث علمی در حوزه عملی گسترش یابد و همچنین خلاقیت ها به کار گیری شود، قطعا شرایط بسیار مناسبی برای تجاری سازی ابداعات و درآمدزایی برای دانشگاه ها و دانشجویان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند بلافاصله پس از فارغ التحصیلی بدون آن که در انتظار دستیابی به کار دولتی و استخدام باشند، برای خود شغل ایجاد کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی هفته های اخیر نگرانی هایی از سوی مسئولان و کارکنان برخی دانشگاه ها در مورد ادغام مراکز آموزش عالی کشور مطرح شده، در این رابطه باید گفت که تحولات در آموزش عالی اجتناب ناپذیر است، اما بایستی طوری عمل شود که تمام دستاوردها و ساختارهایی که سال های فراوان برای آن تلاش شده از بین نرود و کمترین آسیب را در این زمینه داشته باشیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.