شیراز- رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به فعالیت قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اسکندری گفت: مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار شیراز خدمات رایگان پزشکی دریافت می‌کنند.

مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار شیراز خدمات رایگان پزشکی دریافت می‌کنند

به گزارش قدس انلاین، فرخ بهارلویی در گفت‌وگویی با اشاره به خدمات بسیج پزشکی در مناطق محروم استان فارس اظهار داشت: با توجه به نیاز مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر شیراز به خدمات پزشکی علاوه بر خدمت‌رسانی به شهرستان‌ها تصمیم بر این شد که به این مناطق نیز خدمات درمانی و پزشکی ارائه شود. 

وی با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر استان فارس نیز ۱۵ منطقه را در شیراز شناسایی کرده بودند، گفت: نخستین مرحله خدمت‌رسانی درمانی و پزشکی به نقاط حاشیه شیراز در محله سنگ سیاه انجام شد که با توجه به نزدیکی این محله به حرم حضرت شاهچراغ(ع) از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به بازدیدهایی که از این محله توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده بود، افزود: پس از بررسی و ایجاد حساسیت در هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، تصمیم بر این شد که درمانگاه تخصصی سیاری در این محله راه‌اندازی شود. 

بهارلویی بیان کرد: ۴ پزشک عمومی و ۸ متخصص در زمینه‌های چشم، اعصاب و روان، مامایی، گوش و حلق و بینی، طب اورژانس و خدمات پاراکلینکی در یکی از مدارس این محله مستقر شده و خدمات پزشکی به افراد این محله داده شد. 

وی با اشاره به شرایط ویژه این محله از لحاظ آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: در مدت برپایی این درمانگاه تخصصی ۳۰۰ نفر ویزیت شدند و بیش از ۵۹۰ نفر- خدمت به اعضای این محله ارائه شد و همچنین ۴۳ نفر به دلیل نیاز به درمان‌های تخصصی به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی ارجاع داده شدند. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به استمرار این حرکت گفت: این موضوع حرکت بسیار خوبی در عرصه بهداشت و درمان بود که در دیگر نقاط محروم هم ادامه پیدا می‌کند و در این محله نیز به صورت مستمر انجام می‌شود. 

بهارلویی با تاکید بر اینکه کلیه خدمات به صورت رایگان ارائه شده است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که هر ماه یک بار در قالب تیم‌های عمومی کار درمان و پزشکی این منطقه دنبال شود. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.