گناباد-در گرامیداشت هفته ملی سلامت مردان، به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد، آزمایش‌های قند و چربی برای کارکنان مرد دانشگاه انجام شد.

اجرای طرح غربالگری به مناسبت هفته ملی سلامت مردان در گناباد

به گزارش  قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گناباد، چند سالی است که با توجه به اهمیت سلامت مردان و با هدف حساس‌سازی جامعه، آموزش و فرهنگ سازی، هفته اول اسفندماه به عنوان هفته سلامت مردان ایران نامگذاری شده است.

در همین راستا، در ششمین روز از گرامیداشت هفته سلامت مردان، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد با برپایی چادر و ایجاد ایستگاه سلامت، اقدام به انجام آزمایش‌های قند و چربی برای غربالگری کارکنان مرد دانشگاه کرد.

دکتر باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم که به عنوان اولین نفر در محل این چادر حضور یافت ، به اهمیت سلامت مردان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مردان مسئول تامین معاش خانواده هستند، سلامتی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام غربالگری مردان نسبت به بیماری‌های مختلف و مراقبت‌های منظم و مستمر از آن‌ها، گفت: به خطر افتادن سلامت مردان به عنوان نیروی کار، باعث ایجاد اختلال در تولید کشور خواهد شد.

دکتر باذلی یادآور شد: در همین راستا با توجه به اهمیت ویژه سلامت مردان، علاوه بر انجام برنامه‌های آموزشی، اجرای غربالگری و انجام آزمایش‌های مختلف برای آنها جزء برنامه‌ها و اولویت‌های مهم سیستم سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.