کرج- معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه البرز سهم خوبی در اقتصاد کشاورزی کشور دارد گفت: انتظار می رود با برندهایی که در این استان وجود دارد به جایگاهی که مد نظر داریم برسیم.

البرز سهم خوبی در اقتصاد کشاورزی کشور دارد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضامودودی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان البرزاظهار کرد: در چشم انداز ۱۴۰۴ رشد ۲۱.۷ درصدی صادرات را باید داشته باشیم و در اجرا به آن برسیم.

وی افزود: اگر به این روند منصفانه نگاه کنیم صادرات درصدی از رشد جی دی پی است و در صورتی که محقق نشود مانع رشد صادرات می شود.

مشاور وزیر صنعت در ادامه گفت: هم اکنون کشورهای هند، مالزی و کره جنوبی در این بخش رشد خوبی داشته اند در حالی که ما هنوز نتوانسته ایم اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

معاون صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: باید سالانه بیش از ۶۵ میلیارد دلار افزایش صادرات داشته باشیم و پروژه های صادراتی مورد حمایت قرار گیرند تا به چشم انداز پیش بینی شده برسیم.

مودودی با تاکید بر تقویت زیرساخت های برند سازی در کشور بیان کرد: در ادبیات اقتصادی نیز بیشترین سهم سود و درآمد متعلق به طراحی و برند سازی است اما متاسفانه بیشتر وزن کار روی ساخت و تولید رفته است و گاهی دچار رقابت منفی بین خودمان می شویم.

وی تصریح کرد: ایران به لحاظ جی دی پی هجدهمین کشور جهان است اما وقتی این شاخص منطبق با ارزش برندی می شود به جایگاهی کمتر از چهلمی می رسیم بنابراین باید روی برند سازی با جدیت کار کنیم.

مودودی گفت: در این مسیر برندهای بنگاهی باید حمایت و هدایت شوند و در سازمان صنعت نیز به دنبال آن هستیم تا با اخذ قوانین مناسب در مجلس خلاهای قانونی را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.