فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تا ساعتی دیگر پیکرهای طیبه سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر بلندای کوه امام خامنه‌ای منطقه گچین هرمزگان آرام خواهند گرفت.

سردار باقرزاده: خاکسپاری ۳ شهید گمنام بر بلندای کوه امام خامنه‌ای به درخواست اهل سنت+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، از تشییع پیکر مطهر سه شهید دفاع مقدس خبر داد و گفت: تا ساعتی دیگر پیکرهای طیبه سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر بلندای کوه امام خامنه‌ای منطقه گچین هرمزگان آرام خواهند گرفت. به دنبال رزمایش طریق القدس سپاه در اردیبهشت سال ۷۶ در منطقه عمومی گچین، اهالی اهل سنت این منطقه با ۲۰ هزار نفر جمعیت به یمن ورود حضرت آقا بر بلندای مشرف بر منطقه گچین، این ارتفاع را به نام امام خامنه‌ای نامگذاری کردند و ضمن حفظ محل سنگر و دیدگاه فرماندهی کل قوا، در طول سنوات گذشته هر ساله در هفته وحدت مراسم‌هایی از جمله زیارت رسول الله از راه بعید را دوشادوش برادران شیعه خود اجرا کردند.

وی در این باره افزود: به دنبال سفر  اخیر اینجانب به استان هرمزگان جهت جانمایی شهدای گمنام، بزرگان و معتمدین اهل سنت منطقه با درخواست از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای تدفین شهدای گمنام خواستار آن شدند که پیکر شهدا در این ارتفاع که در کنار جاده مواصلاتی هرمزگان به بوشهر می‌باشد، خاکسپاری شوند. به دنبال این درخواست تدفین پیکر مطهر سه شهید گمنام مورد موافقت قرار گرفت.

سردار باقرزاده با اشاره به هدف از تدفین این شهدا در چنین نقطه‌ای گفت: هدف از این اقدام ضمن تقویت روحیه جهاد، ایثار و شهادت، حفظ روحیه در سنگر بودن و پایش دائمی دشمن است. برادران اهل سنت ضمن اعلام آمادگی جهت غنی سازی بیشتر منطقه با حضور شهیدان عزیز پیشنهاد دادند کلیه اقدامات لازم برای توسعه و فضاسازی منطقه برای عموم زائرینی که از منطقه عبور می‌کنند را تقبل کنند. این نقطه به عنوان نمادی از حضور برادران اهل سنت در بین یادمان‌های دفاع مقدس ثبت شده است.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از برگزاری برنامه تشییع خبر داد و گفت: مراسم تشییع تا ساعتی دیگر از مرکز شهر گچین به سوی این ارتفاع انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.