قیمت نفت به دنبال افزایش ۴ درصدی هفته گذشته امروز نیز بالاترین قیمت ۲۱ روز گذشته را ثبت و بشکه‌ای ۶۷.۲۵ دلار فروخته شد.

قیمت نفت به بالاترین رقم سه هفته گذشته رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت به علت اظهارات مقامات عربستانی مبنی بر ادامه کاهش محموله‌های صادراتی به منظور حمایت از تلاش اوپک در کم کردن عرضه در جهان، امروز افزایش یافت و بالاترین قیمت در نزدیک به ۳ هفته گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از تقریبا ۴ درصد افزایش در هفته گذشته امروز به ۶۷.۲۵ دلار رسید.

نفت خام امریکا نیز پس از افزایش تقریبا ۳ درصدی در هفته گذشته به بشکه‌ای ۶۳.۵۳ دلار رسید.

هر دو نوع نفت در ساعات اولیه معاملات امروز به بالاترین رقم از ۷ فوریه رسید.

تومومیچی آکوتا، اقتصاددان ارشد در موسسه تحقیقاتی و مشورتی میتسوبیشی یو اف جی در تو کیو گفت: «افزایش ارزش اوراق قرضه خرید دارایی‌های ریسک دار نظیر نفت را آسان‌تر کرده است.»

«اما در میان نگرانی‌ها در مورد تولید نفت خام آمریکا که در نزدیکی رکورد بالایی قرار دارد، نفت تلاش می‌کند که حرکتی انجام دهد.»

پس از اینکه خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان گفت تولید نفت این کشور در بازه ژانویه تا مارس کمتر از سقف تعیینی برای تولیدش بوده است و متوسط صادرات این کشور روزانه کمتر از ۷ میلیون بشکه بوده است، قیمت‌ها افزایش یافت.

فلیح توضیح داد عربستان امید دارد که اوپک و همپیمانانش بتوانند سال آینده کاهش تولید را رها کنند و پس از پایان توافق کاهش تولید، یک چارچوب ثابت برای ثبات بازارهای نفتی ایجاد کنند.

وی به خبرنگاران در دهلی نو گفت: «مطالعاتی در حال انجام است و به محض اینکه دقیقا بدانیم که چه چیزی بازار را متوازن می سازد، آن را فراهم خواهیم کرد و گام بعدی را اعلام خواهیم کرد.»

«پیش‌بینی من این است که این اتفاق در سال ۲۰۱۹ خواهد افتاد اما ما نمی‌دانیم کی و چگونه.»

شرکت‌های انرژی آمریکایی هفته گذشته یک دکل نفتی دیگر بر دکل‌های فعال افزودند که پنجمین هفته متوالی افزایشی به شمار می‌رود و مجموع دکل‌های فعال نفتی این کشور به ۷۹۹ دکل، بالاترین تعداد از آوریل ۲۰۱۵ رسید.

زلزله ۷.۵ ریشتری در استان جنوبی هایلندز در پاپوآ گینه نو سبب شد تا شرکت‌های نفت و گاز به سرعت فعالیت‌های خود را در این منطقه غنی به حالت تعلیق دربیاورند.

درعین حال، شرکت ملی نفت لیبی نیز دیروز حالت فوق العاده در میدان نفتی الفیل اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.