وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان بر عهده ما گذاشته شده است اما بودجه ما کفاف اجرایی شدن آن در سال ۹۷ را نمی دهد.

طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه فعلی همخوانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه برگزاری همایش بزرگ باغبانان بوستان تربیت که صبح امروز برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش بار دیگر به سوال هایی درباره جدول دروس امتحان نهایی، حقوق معوقه فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان و مصوبه جدید آموزش و پرورش مبنی بر منع تست زنی در مدارس ابتدایی که در این ماه ها همواره مورد پرسش قرار گفته بود، بار دیگر پاسخ داد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره این موضوع که آیا در امتحان نهایی امسال با ازدیاد دروس مواجه خواهیم بود، بیان کرد: سعی ما بر این است که تعداد دروس افزایش پیدا نکند و بار دانش آموزان بیشتر از این نشود اما هنوز جدول این دروس بسته نشده است. 

وی درباره تاثیر دروس امتحان نهایی در کنکور که جدیدا هم بحث افزایش ضریب آن مطرح شد، گفت: جلساتی در این باره داشته ایم اما به جمع بندی نرسیدیم. 

وزیر آموزش و پرورش بار دیگر با این وعده که مطالبات فرهنگیان به زودی پرداخت می شود، درباره طرح رتبه بندی معلمان نیز اظهار کرد: این موضوع بر ما تکلیف شده است و مجلس شورای اسلامی این موضوع را به عهده ما گذاشته است. هر چند بودجه فعلی ما برای اجرای این طرح از مهرماه سال آینده کافی نخواهد بود و باید طرحی را برای اجرایی شدن این موضوع به مجلس ارائه دهیم. 

بطحایی بار دیگر درباره مصوبه منع آزمون در دوره ابتدایی و اینکه هنوز برسما ابلاغ نشده است، توضیح داد: این مصوبه هنوز رسما ابلاغ نشده است، اما توقع دارم که مدارس آن را مورد توجه قرار دهند. از همکاران خود درخواست می‌کنم هیچ کتابی به اجبار برای خانواده ها تجویز نکنند و آزمونی برگزار نشود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش بعدی سخنان خود به کمک تلویزیون تعاملی در پیشبرد بحث های پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اضافه کرد: رسیدگی به  آسیب های اجتماعی تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست. امسال طرح نماد را با پوشش بالاتری آغاز کردیم و آموزش به خانوده ها از طریق تلویزیون تعاملی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت جدی تر دنبال می‌شود و در دستورکار  است. طرح نماد می تواند در حوزه پیشگیری و درمان  آسیب های اجتماعی موثر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.