قزوین_ هفتم اسفندماه سالروز عروج آسمانی شهید مرتضی رزازیان است که برادر این شهید در گفت وگو با قدس آنلاین، همراهی این شهید با جریان اصیل انقلاب را روایت می کند.

آقا مرتضی با جریان اصیل انقلاب همراه بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هشت سال دفاع مقدس ملت بزرگ ایران علیه جبهه استکبار از درخشان‌ترین برگ‌های تاریخ ایرانیان محسوب می‌شود.

 در جریان دفاع مردم مظلوم ایران با قدرت‌های استکباری به رهبری آمریکای جنایتکار که در دوران دفاع مقدس، عراق را روانه میدان نبرد کرده بود و او را به روش های مختلف حمایت می‌کرد، صدها هزار نفر از جوانان این مرز بوم در راه اسلام و انقلاب جان خود را تقدیم کردند.

در این میان هر برگ تاریخ گوهر بار جنگ تحمیلی، پر از حضور فرماندهان و سردارانی است که با دست خالی و با تکیه بر قدرت ایمان و سلاح اخلاص، چشم طمع متجاوزان به خاک ایران اسلامی را کور کردند.

*اسفندماه، سالروز شهادت رزمنده ای که آسمانی شد

در تقویم دفاع مقدس، اسفندماه سالروز شهادت تعداد قابل‌ توجهی از فرماندهان دفاع مقدس بوده که وجودشان با تاریخ معاصر کشورمان گره خورده است و هرگاه نامشان مرور می‌شود، مقاومت مردم این خاک از جلوی چشمانمان می گذرد.

 در ادامه مروری بر زندگی و مجاهدت رزمنده ای داریم که در اسفند ماه آسمانی شد و این ماه را به ماهی سرخ در تاریخ دفاع مقدس تبدیل کرد.

شهید معلم مرتضی رزازیان، دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۱ در شهر قزوین به دنیا آمد و دانشجوی رشته علوم تربیتی و معلم بود؛ این شهید از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و هفتم اسفند ماه سال ۶۲ در جزیره مجنون به شهادت رسید و اثری از پیکر ش به دست نیامد.

پیکر مطهر معلم و دانشجو، شهید مرتضی رزازیان بعد از گذشت ۳۲ سال از مفقودالاثر بودن، در میان اجساد باقی مانده از شهدای گمنام در معراج الشهدا شناسایی و در ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۹۴ در گلزار شهدای قزوین تشییع و به خاک سپرده شد.

هفتم اسفندماه سالروز شهادت این شهید معلم است که جانانه در راه حفظ دین و اسلام قدم گذاشت.

برادر شهید مرتضی رزازیان در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به ویژگی های این شهید اظهار داشت: تمام رفتار و اعمال برادرم در راستای تشکیل حکومت امام زمان (عج) بود.

حمید رزازیان افزود: برادرم مسوول امداد و نجات گردان محمد رسول الله (ص) بود و زخم های رزمندگان جنگ را پانسمان می کرد.

وی با اشاره به فعالیت های شهید مرتضی رزازیان قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: سه الی چهار سال قبل از انقلاب، مرتضی فعالیت های گسترده ای را برای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد و تمام فعالیتهایش در آن زمان نشانه ای برای آغاز فعالیت بزرگ بود؛ برادرم قبل از انقلاب در گروه ها و هیأت های مذهبی حضور داشت و بنده هم به همراه وی در هیأت حضرت زینب (س) در شبهای یکشنبه در خیابان پادگان (محل سکونتمان در خیابان عارف) شرکت می کردم.

برادر شهید مرتضی رزازیان با بیان اینکه بعد از انقلاب و از سال ۵۷، ۵۸ و ۵۹ به بعد فعالیتهای مرتضی افزایش یافت، یادآور شد: این شهید خودسازی را قبل از انقلاب آغاز کرد و این امر برگرفته از تربیت خانواده ام بود؛ علاقه پدر و مادرم به نماز اول وقت، لقمه حلال و عشق به امام حسین (ع) موجب شد تا در فضایی مناسب رشد کنیم و برادرم خود را بشناسد.

رزازیان گفت: اقامه نماز اول وقت، پرهیز از نگاه به نامحرم و خودسازی از مهمترین ویژگی های مرتضی بود و تلاش می کرد تا شخصیت دیگران را هم با عمل و رفتارهایش تکامل بخشد و روحیه ایثارگری و فداکاری داشت.

وی عنوان کرد: اخلاق خوش و مطالعه قرآن همواره در زندگی برادرم جاری بود و با عمل به قرآن زندگی نمونه بارز یک فرد مسلمان را روشن می ساخت؛ دوستان بعد و قبل انقلاب وی هم عنوان می کردند که مرتضی شخصیت متفاوت و خاصی نسبت به سایرین دارد و یک فرد استثناء است.

برادر شهید مرتضی رزازیان تشریح کرد: این شهید توجه ویژه ای نسبت به روحانیت داشت به گونه ای که ماهی یکبار در کلاسهای شهید مطهری و شهید چگینی شرکت می کرد؛ ارتباط با روحانیون موجب شد تا برادرم از انحرافات قبل از انقلاب در مصون بماند.

رزازیان گفت: برادرم در اوایل انقلاب به گروهکهای مختلف تمایلی نداشت و با جریان اصیل انقلاب همراه بود؛ زمانی که حزب انقلاب تشکیل شد مرتضی مسولیت حزب را بر عهده گرفت و با احزابهای همسوی انقلاب از جمله گروه های بسیج همکاری می کرد؛ در فضاهایی که بوی انقلاب را به صورت خالصانه حس می کرد با برگرفته از اندیشه های امام خمینی (ره) و علمای بزرگ در آن فضا فعالیت می کرد.

وی اضافه کرد: مرتضی مبارزه آگاهانه ای با رژیم شاهنشاهی داشت و از اهداف خود برای مبارزه با رژیم تا دندان مسلح آگاهی داشت؛ به علت تعصب مذهبی برگرفته از خانواده، انس و الفت با قرآن و عمل به آن و با آگاهی و پیروزی از بیانات امام راحل نسبت به سن خود در برابر دشمنان اسلام اقدام می کرد.

برادر شهید مرتضی رزازیان تصریح کرد: با هدف، بانیت خالصانه و به دور از هیاهو با رژیم شاهنشاهی مبارزه می کرد و مبارزاتش را مخفی نگه می داشت و به عنوان یکی از مبارزان انقلابی محسوب می شد.

رزازیان خاطرنشان کرد: نگاه برادرم نسبت به مسائل مذهبی و اعتقادی دقیق و عمیق و عبادتهایش با خضوع بود؛ دیدگاهش نسبت به زندگی همچون یک معلم بود که با همین دیدگاه، در عرصه جنگ با رزمندگان همچون معلمان دلسوزانه برخورد می کرد. 

سالروز شهیدان بهانه ای است تا یادی از پروانه های عاشقی کنیم که برای دفاع از آرمان انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی عاشقانه پر کشیدند تا من و شما امروز، امنیت و اقتدار کشورمان را به رخ جهانیان بکشانیم.

روحشان شاد و یادشان گرامی...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.