اهواز- بعد از چاپ گزارش « آبی که هدر می رود و کسی پاسخگو نیست» حالا باکمک رییس شرکت آبفا روستایی و بخشدار مرکزی کوت عبدالله و با وجود اینکه هیچ یک از این ارگانها مسئولیتی نداشتند، این مشکل برطرف شد.

جلوی هدر رفت آب گرفته شد/ وقتی احساس مسئولیت جای اختیارات را می گیرد

قدس آنلاین- گروه استانها- طیبه قاسمی؛ بعد از  انتشار  گزارش «آبی که هدر می رود و کسی پاسخگو نیست» حالا باکمک رییس شرکت آبفا روستایی و بخشدار مرکزی کوت عبدالله و با وجود اینکه هیچ یک از این ارگانها مسئولیتی نداشتند، این مشکل برطرف شد. این گزارش درباره لوله بزرگ آبی، در جاده کوت امیر نرسیده به روستای جنگیه بعد از پل  که ترکیده یا سوراخ شده بود؛ گرفته شد، به عنوان خبرنگار قدس آنلاین روز اول با یکی از اعضای شورای شهر کوت عبدالله تماس گرفتم، به امید اینکه مشکل آن برطرف شود، چندروز پیاپی که این مسیر را طی می کردم میزان ترکیدگی آن بزرگتر شده و خبری هم از سوی ارگان های خدمات شهری در کار نبود، در روز سوم که از این مسیر عبور کردم با توجه به بزرگی لوله آسیب دیده و با توجه به اینکه میزان هدر رفت آب تمام زمین های اطراف این لوله را کاملا پر کرده و متاسفانه این آب با آشغال هایی که سال هاست در این مکان رها می شود و کسی هم پیگیرش نیست قاطی شده و بوی بسیار بدی گرفته است. پیگیری ها را ادامه می دهم، گزارش کار شد، مدتی بعد در بازدید دوباره از این منطقه دیدم متاسفانه مشکل حل نشده هیچ؛ چند قسمت از لوله مربوطه هم ترکیده که دو قسمت از آن درست نزدیک هم و به همین دلیل زمین ها آن قسمت به لجن زار تبدیل شده بودند، همین موضوع باعث شد خبرنگار قدس آنلاین دوباره نسبت به ادامه گزارش اقدام کند، در تماسی که  با یکی از اعضای شورا شهر کارون گرفتم، حسین ناصری قول داد در یکی از جلسات شورا این موضوع را عنوان کند.

از سوی دیگر رئیس شرکت آب روستایی نیز با بیان اینکه گرچه این موضوع در حیطه اختیارات ما نیست، می گوید: سعی می کنیم به هر طریقی مسئول این هدر رفت را پیدا کنیم.

چند روز بعد دوباره به این منطقه می روم تا اوضاع را از نزدیک ببینم، لوله های مربوطه تعمیر شده اند هر چند هنوز آثار آن با پر آبی زمین ها باقیست اما خوشبختانه خبری از ترکیدگی آنها نیست.

رییس شرکت آب روستایی، آریا خاکی؛ به خبرنگار قدس آنلاین خبر می دهد: وقتی فهمیدیم این لوله شخصی است و مربوط به شخصی به نام سید رحیم آل بوشوکه است که از رودخانه برای کشاورزی برده می شود با چند تن از اهالی این منطقه صحبت شد تا به صاحب تلمبه خانه تذکر داده شود، از سوی دیگر با بخشدار مرکزی نیز گفتگو کردیم، هرچند این مسئله در حیطه کاری آنها هم نبود اما تمام تلاش خود را برای برطرف کردن این مشکل انجام دادند.

در تماس دوباره با بخشدار مرکزی کوت عبداله ، او توضیح می دهد: این لوله ها مربوط به آب شرب نبود و لوله های آب کشاورزی بودند که اتفاقا شخصی هم هستند.

هرمز بهاروند ادامه می دهد: با جلسه ای که در شورای شهر کوت عبداله گرفتیم مشخص شد این لوله های شخصی، مربوط به صاحب املاک و باغهای نخل آن اطراف است و ما طی تماسی که با این خانواده داشتیم از آنها خواستیم که نسبت به درست کردن این لوله ها اقدام کنند.

این مورد شهری به سرانجام رسید چون هنوز کسانی در شهرها و روستاها وجود دارند که بدون چشمداشت و تفکر درباره اینکه تلاش آنها چه ثمره ای برای آینده و منصب آنها دارد به فکر مردمی هستند که از کم کاری بسیاری از اشخاص و مسئولان رنج می برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    0 0
    باتشکر از خبر نگار وگزارشگر قدس انلاین خانم قاسمی بخاطر پیگیری موضوع هدر رفت اب در منتطقه.