قزوین_ استاندار قزوین بر ضرورت توجه به مخاطب شناسی و اقدام فرهنگی به منظور ترویج نماز و حجاب تأکید کرد.

ضرورت مخاطب شناسی در ترویج نماز و حجاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر روز سه شنبه در جلسه ستاد اقامه نماز با بیان این مطلب افزود: با هدف فرهنگ سازی، باید مخاطبان را برای ترویج فرهنگ نماز و عفاف و حجاب بشناسیم چرا که اکنون تمامی همایش ها و سمینارهای ما در این حوزه تنها با حضور اقشارو افرادی که در حوزه نماز و حجاب اهتمام جدی دارند، برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور رفاه حال گردشگران نوروزی باید ستاد هماهنگی خدمات سفر نظارت جدی بر نمازخانه های بین راهی داشته باشد و برای ایجاد نمازخانه های موقت در مکان های مورد نیاز باید اقدام شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: باید همایش ها و کارگاهایی نیز برای افرادی که نماز نمی خوانند یا در امر حجاب از توجه کمتری برخوردار هستند برگزار شود تا جذب این افراد با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

زاهدی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز در کمک به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نماز می تواند اقدام های مفیدی انجام دهد که نباید از این موضوع غافل شد.

وی همچنین گفت: باید درتمامی مجتمع های تجاری نسبت به راه اندازی نمازخانه اقدام شود و معاونت امور عمرانی استانداری نیز در صدور مجوز مجتمع های تجاری در شهرها،مبادی ورودی و خروجی و بین راهی حتما به درنظر گرفتن مکان نمازخانه توجه ویژه داشته باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی ساخت مسجد جامع شهرها به دلیل بزرگی، حجم و معماری آن از عهده مردم برنیامده و دولتها آن را می سازند، افزود: به دنبال این موضوع، امروز ساخت مصلی ها در بسیاری از شهرها در دستور کار قرار گرفته است که به دلیل بزرگی پروژه و حجم زیاد اعتبارات سالها به طول می انجامد و این زیبنده نیست.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه اسلامی گفت: رفتارهای خادم، هیأت امنا و مسئولان مساجد در جذب جوانان و نوجوانان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید فراموش کرد افرادی اهل مسجد از گذشته تاکنون مامن و مورد اعتماد مردم بوده اند.

دعوت از حضور استاندار در ستادهای اقامه نماز مدارس، تشکیل کارگاه های تربیت و فرزندپروری با استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش،همایش های آموزشی،توجیهی و انگیزشی برای مدیران در زمینه نماز از دیگر محورهای تاکید شده در نشست ستاد اقامه نماز استان قزوین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.