در حالی که حملات طالبان به ولایت فراه در غرب افغانستان افزایش یافته، مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که نیروهای ایتالیایی از میدان‌های جنگ این ولایت عقب نشینی کرده‌اند.

عقب نشینی نیروهای ایتالیایی از جنگ با طالبان در ولایت فراه

به گزارش قدس آنلاین، مقامات امنیتی افغان در ولایت فراه تصریح کردند؛ نظامیان ایتالیایی که به منظور حمایت از نیروهای امنیتی افغان به این ولایت اعزام شده بودند عقب نشینی کرده‌اند.

طالبان از دوماه گذشته، فراه را محاصره کرده و درگیری‌ها نیز بین نیروهای امنیتی افغان و این گروه ادامه دارد.

در پی تشدید حملات طالبان به مرکز ولایت فراه، نیروهای امنیتی افغان و نظامیان ایتالیایی عملیاتی را به منظور تصفیه برخی از مناطق این ولایت آغاز کردند، اما مقامات امنیتی افغان از عقب نشینی نظامیان ایتالیایی خبر داده‌اند.

نظامیان ایتالیایی که به منظور حمایت از نیروهای امنیتی افغان به این ولایت اعزام شده بودند تنها با گذشت ۱۶ روز این نیروها از مناطق تحت درگیری در این ولایت عقب نشینی کردند.

در حالی که آمار رسمی از تلفات نظامیان ایتالیایی در ولایت فراه وجود ندارد اما طالبان اعلام کردند که در جریان دو هفته گذشته بیش از ۱۳ نظامی ایتالیایی را کشته و ۲۲ نفر آنها را زخمی کرده است.

گروه طالبان نیز این عقب نشینی را فرار نظامیان ایتالیایی از ولایت فراه اعلام کرده است.

ولایت فراه از ولایت‌های ناامن در غرب افغانستان محسوب می‌شود که با ولایت هلمند نیز همجوار است و سال گذشته بر اثر حملات گروهی طالبان تا سرحد سقوط پیش رفت.

منبع: نن‌تکی‌آسیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.