رشت- مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت :۹۹ درصد جمعیت شهری از نعمت گاز برخوردار می باشند .

بهره مندی ۹۹ درصد از جمعیت شهری گیلان از نعمت گاز
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر عامل شرکت گاز گیلان در نشست خبری عصر روز سه شنبه در سالن آمفی تئاتر این اداره در خصوص عملکرد شرکت گاز گیلان در  سال ۹۶ گفت :شرکت گاز از جمله شرکتهای خدماتی است که بعد از انقلاب کار خود را آغاز کرد و تاکنون خوشبختانه توانسته است در عملیات گاز رسانی شهری  موفق ظاهر شود و به جز شهر ماسوله که امکان دسترسی به این شهر وجود ندارد ،۹۹ درصد جمعیت شهری از پوشش نعمت گاز برخوردار هستند  .
حسین اکبر افزود : در بخش روستایی  ۹۳ و نیم درصد از نعمت گاز برخوردار هستند که طبق آمار کشوری در بخش شهری  و روستایی در مجموع ۹۷ و ۶دهم درصد جمعیت استان تحت پوشش گاز می باشند که گیلان ۶ دهم درصد از آمار کشوری بالاتر است.
وی افزود:طبق تعهدات که مشخص شده ۶ و یک دهم میلیارد  مکعب باید گاز به مشتریان تقدیم میکردیم با توجه به عدم سرمای شدید در زمستان امسال برای اولین بار فروش ۶ میلیارد مکعب در بخش خانگی ،سی ان جی ،نیروگاهی ، صنعتی را داشتیم .
وی گفت :با نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و رعایت دمای آسایش بین ۱۸ تا ۲۱ درصد اگر فرهنگ مصرف بهینه و دمای آسایش  در جامعه ارتقا یابد امید است بتوانیم سهم صرفه جویی شده درصد مصرف خانگی را به نیروگاه و صنعت تزریق کنیم .
اکبر افزود:در سال گذشته ۷۶ درصد ایستگاههای موجود توسط همکاران شرکت گاز  نشت یابی شدند.
وی گفت: در بخش صنعتی و در بخش خانگی خوشبختانه  در سال ۹۶ هیچ گونه حادثه مرگ خاموشی نداشتیم .
حسین اکبر گفت :در سال ۹۶ بحث حادثه و انفجار یک مورد فوتی داشتیم که باید از اینگونه حوادث جلوگیری به عمل آید .
مدیر عامل شرکت گاز گیلان گفت :در دهه فجر امسال ۲۵۰۰ خانوار به خانواده گاز دار افزوده شده اند و در بخش صنعتی ۹۲ نقطه صنعتی داریم که ۷۸ نقطه صنعتی با اعتبار ۷۱ میلیارد تومان به مجموعه گاز ما  اضافه شدند .
وی درخصوص ترکیب مصرف گاز در استان خاطر نشان کرد:این مصارف ۴۵ درصد در بخش نیروگاهی،۳۷ درصد در بخش خانگی ،۵درصد در بخش صنعتی، و ۵ درصد در بخش سی ان جی و حمل و نقل می باشد .
وی به پروژه های مهم سال ۹۶ اشاره کرد و  افزود: یکی از پروژه های کیفی طرح قرائت آنلاین است که ۳ کار قرائت چاپ و توزیع قبض با هم ادغام شد  در آن واحد انجام میگیرد.
وی افزود:پروژه طرح سفیران انرژی ،طرح بهینه سازی گرم کن ایستگاههای تقلیل فشار، بخش آموزش،پروژه GISاز پروژه های کیفی مهمی بود که  در سال ۹۶ انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خصوص مطالبات معوق این شرکت افزود: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در سطح کل استان در بخش های صنعتی و خانگی و ادارات دولتی مطالبات معوق داریم  که با رایزنی ها انجام مطالبات دریافت خواهد شد.
وی افزود :در بحث دیوان عدالت اداری در مقوله قبوض گاز در سراسر کشور ما فقط کار قرائت را انجام میدادیم و فرایند عددگذاری و محاسبه توسط ستاد، سرویس دهی می شد اما در سال ۸۹ با مطرح شدن بحث یارانه ها گازبها با یک افزایش روبرو شد .لذا رییس سازماندهی هدفمندی یارانه ها  در سال ۹۶ به شرکت گاز ابلاغ کرد که آبونمان از مشترکین گرفته نشود و دیوان عدالت اداری آبونمان را نقض و همه مبالغی تحت خدمات مستمر از تاریخ ۲۴ تیر ۹۶  از قبوض گاز حذف شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.