کرج- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز با بیان اینکه ۸ درصد ساکنان استان البرز در روستاها اسکان دارند گفت: تلاش می شود تا پایان سال ۹۷ کل متقاضیان روستاهای استان البرز صاحب شغل شوند.

۸ درصد جمعیت البرز روستانشین هستند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، غفورقاسم پور صبح امروز چهارشنبه در همایش توسعه پایدار روستایی که با حضور معاون روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و جمعی از مدیران کل استان در سالن شهدای دولت برگزار شد اظهار کرد: با تسهیلاتی که دولت اختصاص داده است طی سالجاری به ویژه در نیمه دوم سال حدود ۲ هزار و ۳۶۰ شغل در روستاهای استان البرز ایجاد شده و ۵۵ درصد بیکاران در روستاهای استان ساماندهی شده اند که عمده این اشتغالزایی در بخش کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد جمعیت استان شهرنشین هستند افزود: هم اکنون ۸ درصد  مردم ساکن روستاهای استان البرز هستند و آمار افراد متقاضی شغل ۴ هزار و ۲۰۰ نفر است.

قاسم پور گفت: طبق  قانون حمایت از اشتغال پایدار روستایی بالغ بر ۱۵۷ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به همین منظور پیش بینی شده است و مصمم هستیم با تلاش مدیران استان تا سال ۹۷ آمار کل بیکاران را به صفر برسانیم.

وی بیان کرد: در دهیاری ها نیز با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید شاهد اقدامات موثر و سازنده ای بوده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.