سرمربی تیم فوتبال نفت تهران با بیان اینکه تیمش استحقاق دیده شدن دارد، گفت: تعداد پاس‌های ما در لیگ ایران با آمار لیگ‌های اروپایی برابری می‌کند.

افاضلی: از من گذشته که الگویم گواردیولا باشد/ از سورپرایز برانکو برای دربی خبر دارم

به گزارش قدس آنلاین، هومن افاضلی به شرایط تیم فوتبال نفت در لیگ برتر اشاره کرد و آمار پاس‌های این تیم را برابر با لیگ کشورهای اروپایی دانست. وی که از دوستان و همکاران قدیمی برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس هم محسوب می شود، به ارزیابی اش از هشتاد و ششمین دیدار پرسپولیس و استقلال پرداخت. مشروح گفتگوی افاضلی در ذیل می آید:

* می خواهیم ابتدا از شرایط تیم نفت بگویید. در هفته بیست و پنجم باید به مصاف استقلال خوزستان بروید. چقدر برای این بازی آماده اید؟

- هومن افاضلی: استقلال خوزستان از نظر امتیازی در جدول به ما نزدیک است. به همین دلیل این بازی ۶ امتیازی است. ما به این مسابقه به چشم بازی سخت و جدی نگاه می کنیم و باید حتما از زمین دست پر خارج شویم. هرچند که می دانیم کارمان سخت است. استقلال خوزستان هم همین نگاه را دارد و به این مسابقه جدی ورود می کند.

* در آستانه این مسابقه دغدغه خاصی دارید؟

- محرومیت محمد نصرتی بازیکن کلیدی نفت مهمترین دغدغه ماست.

* از زمانی که هدایت تیم نفت را بر عهده گرفته اید، این تیم باخت نداشته است. فکر می کنید تا چه زمانی این روند را حفظ کنید؟

- با توجه به شرایط کیفی در بعضی از مسابقات بخصوص بازی با صنعت نفت آبادان توقع داشتم بهتر بازی کنیم و بهتر نتیجه بگیریم. آمار پاس تیم ما به ۶۳۶ پاس رسیده  که ۵۱۷ تای آن پاس سالم است. این تعداد پاسکاری با لیگ کشورهای اروپایی برابری می کند. در لیگ ایران هم بالاترین میزان مالکیت توپ برای پرسپولیس است که الان مدتی است به ۶۰۰ پاس نرسیده. ما آمار بسیار خوبی داشته ایم و این نشان می دهد که نفت روند خوبی را طی می کند. وقتی با این میزان پاسکاری می توانیم فرصتهای خوبی خلق کنیم انتظار نتایج بهتری هم می رود.

* تاکید شما روی پاسکاریِ زیاد و در اختیار داشتن مالکیت توپ، تاکتیک «پپ گواردیولا» را به ذهن متبادر می کند. آیا گواردیولا الگوی کاری شما است؟

- سبک و سیاق گواردیولا را دوست دارم ولی اینکه بگویم فلان مربی الگوی کاری من است، برای سن و سالم مناسب نیست. این صحبتهای آرزومندانه برای جوانترهاست! من تحقیقات زیادی راجع به گواردیولا داشته ام. حتی زمانی که گواردیولا در بایرن بود، یکبار از نزدیک تمریناتش را دیدم ولی اینکه بگویم او الگوی من است، واقع بینانه نیست و برای سن و سال من مناسب نیست!

* به دیدار استقلال و پرسپولیس برسیم. به عنوان یک کارشناس فوتبال ارزیابی شما از این مسابقه چیست؟

- بازی استقلال و پرسپولیس ویترین فوتبال ایران است. این مسابقه ای است که تقریبا توجه اکثر نقاط دنیا را بر می انگیزد. دربی کشورهایی مثل اندونزی و هندوستان هم که خیلی در فوتبال مطرح نیستند، توجهات دنیا را به خود جلب می کند؛ حالا ما که نسبت به این کشورها سابقه بیشتری در فوتبال داریم و تیم هایمان مطرح تر هستند. بهترین ملی پوشان ایران در حال حاضر در استقلال و پرسپولیس بازی می کنند. این دو تیم مربیان با تجربه ای دارند که در کشورهای اروپایی کار کرده اند. آنها طوری کار می کنند که حساسیت مسابقه کمترین اثر را روی عملکرد شاگردانشان بگذارد. در بازی های مهم و حساس اروپایی بارها دیده ایم به جای اینکه حساسیت مسابقه کیفیت مسابقه را کاهش بدهد، باعث افزایش کیفیتش می شود. برانکو و شفر هم مربیانی هستند که در این فضا تجربه کار دارند.

* به نظر شما نتیجه دربی چه می شود؟

- پیش بینی نتیجه کار سختی است. هر دو تیم شرایط خوبی دارند. روند رو به رشد در استقلال محسوس است. پرسپولیس هم به ثبات رسیده است.

* آیا به عنوان یک همکار و دوست قدیمی، هنوز به برانکو مشاوره می دهید؟

- الان نه. تا زمانی که خودم تیم نداشتم، فرصت داشتم تا با برانکو گپ بزنم و درباره شرایط تیم و عملکرد بازیکنان با هم صحبت می کردیم. الان خودم سرمربی نفت هستم و برای سرویس دادن به تیم خودم هم وقت کم می آورم. تلفنی با برانکو در ارتباط هستم ولی وقتی برای بحث فنی نداریم.

* یکی از نگرانی های هواداران پرسپولیس مشکلات عمق دفاعی پرسپولیس است که در بازی با السد هم نمایان شد. آیا استقلال با اتکا به این مشکل می تواند به پرسپولیس ضربه بزند؟

- با این نظر موافق نیستم. بازی با السد یک مسابقه خاص بود. پرسپولیس در شرایط خوبی قرار نداشت و به نظرم آن دیدار آسیایی ملاک خوبی برای قضاوت پرسپولیس نیست. مطمئنم شرایط این تیم برای دربی کاملا متفاوت است.

* برانکو در یک مصاحبه اعلام کرد سورپرایزش برای دربی را در زمین اجرا می کند. شما می دانید سورپرایز سرمربی پرسپولیس چیست؟

- برانکو از آن دست مربیانی است که هر آن می تواند حریف را سورپرایز کند. من هم می دانم که برانکو برای دربی چه کار می کنید ولی صبر کنید خودتان ببینید!

* و صحبت پایانی شما؟

- دوست دارم به تیم نفت بیشتر توجه شود. سبک و کیفیت بازی تیم ما تغییر کرده است. تیم ما طوری بازی می کند که اگر دیده شود، مردم هم می توانند به ورزشگاه بیایند و از تماشای مسابقاتش لذت ببرند. به نظرم نفت استحقاق دیده شدن دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.