همدان- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از حضور مداوم و مشارکت ۲۰ اکیپ راهداری استان در ایام نوروز خبر داد.

حضور مداوم  ۲۰ گشت راهداری در ایام نوروز

حمید پرورشی خرم در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، با تأکید بر فعالیت شبانه روزی راهداران در ایام نوروز اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز گشت های راهداری ‏و همکاران ‏کشیک این اداره در مسیرها و راه های ارتباطی استان حضور منظم، مداوم و فعال دارند‏.

وی به فعالیت راهدارخانه های استان در طرح نوروزی اشاره کرد و افزود: همچنین ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین استان در ایام نوروز در راه‌های اصلی و پرتردد، گردنه ها و راهدارخانه های استان مستقر شده و آماده ارائه خدمات‏ به مسافران در جاده‌ها ‏هستند‏.

پرورشی خرم در ادامه انجام ممیزی راه ها در دوران سفرهای نوروزی را یکی از اقدامات مهم راهداری عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش سطح سرویس دهی، ایمن سازی، رنگ آمیزی سرعت گاه ها، نصب تابلوها، ‏علائم و چراغ ‏های چشمک‏ زن، ترمیم گارد ریل‌ها، لکه گیری جزئی آسفالت ها و لایروبی دهانه پل ها در صورت بارندگی از جمله خدمات قبل از آغاز سفرهای این اداره است.

وی افزایش ضریب ایمنی راه ها، کاهش خطر تصادف، رفاه هر چه بیش تر مسافران و ارتقای سلامت تردد را از اولویت های اصلی این اداره کل بیان کرد و گفت: طرح راهداری نوروزی از ۲۴ اسفندماه سال جاری آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و کارشناس و مدیران این حوزه در استان ضمن بازرسی دقیق محورهای تحت نظارت خود نسبت به آماده سازی راه ها اقدامات لازم را انجام می دهند.

این مسئول در ادامه از مسافران نوروزی خواست با اطلاع از وضعیت خودرو خود به لحاظ فنی، حتما تجهیزات ایمنی را همراه خود داشته باشند و قبل از سفر نیز اطلاعات جاده ها را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و سایت اطلاع رسانی راه ها کسب کنند.

پرورشی خرم همچنین از گردشگران نوروزی خواست به نکات ایمنی و تابلوهای هشدار دهنده توجه و با دستگاه های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.