یزد – نخستین همایش «میراث جهانی فرصت ها و ایده های توسعه با رویکردگردشگری» پیش از ظهر چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور کارشناسان برگزار شد .

نخستین  همایش میراث جهانی  در یزد آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، رئیس دانشگاه آزاد یزد در این همایش اظهارداشت: شهر جهانی یزد یکی از مهمترین و بهترین مقاصد  گردشگران است، ویژگی های توریستی و جاذبه های گردشگری این استان از یک طرف ،و آداب رسوم و مهمانوازی یزدی ها از طرف دیگر مهمترین انگیزه سفر برای گردشگران است و هدف اصلی این همایش توجه بیشتر به بافت تاریخی شهر یزد  ایجاد زیر ساختها و رونق صنعت گردشگری و حمایت از ایده های برتر است.

معصومه طباطبایی افزود : اسلام برای تمام ابعاد زندگی بشر برنامه دارد  و سفر و گردشگری نیز از جمله این موارد است  و در آیات و روایات نیز به خوبی به آن اشاره شده و ائمه اطهار نیز در این مورد روایات بسیاری دارند.

وی تصریح کرد: یزدی ها مردم خونگرم و مهمان نواز هستند و ثبت جهانی یزد می تواند بستر مناسبی برای توسعه گردشگری باشد. امیدواریم با برگزاری این چنین همایش هایی ، برای هرچه بهتر معرفی شدن شهر یزد گام برداریم .

رئیس دانشگاه آزاد یزد ادامه داد: یزد با هزاران فرد عالم و دانشمند  در جهان به خوبی شناخته شده می باشد و وجود پزشکان متخصص  در این استان  خود دلیل این ادعا است، اینکه هرساله از استان های مجاور برای درمان به یزد می آیند و اعتمادی که به  مردم این استان و پزشکان می شود در نوع خود بسیار ارزشمند است .

طباطبایی تصریح کرد: ما درصدد آن هستیم که آوازه شهر یزد در جهان برای همیشه ماندگار و رسا باشد و این مهم بامسئولیت پذیری و سختکوشی  یزدی ها میسر است. ثبت جهانی یزد این مسئولیت را به مراتب بیشتر و سنگین تر کرده و این یک پتانسیل مطلوب  است که باید در برای اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی و توسعه رونق گردشگری از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم.

این مسئول با بیان اینکه در این همایش ۴۰۰ایده و ۱۵۰مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده گفت: از این تعداد ۵ایده و ۲۰مقاله  به صورت شفاهی و ۳۰ایده و ۶۰مقاله به صورت پوستر ارائه می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.