یزد: - دبیر همایش ملی میراث جهانی گفت: گردشگری ابعاد بسیار متنوعی دارد و با توجه به اینکه شهر جهانی یزد ثبت جهانی شده استفاده خردمندانه از این همایش ها می تواند برای توسعه گردشگری در استان مفید باشد .

برپایی همایش راهی برای توسعه گردشگری در یزد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، حمیدرضا نصیری پیش ازظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین همایش میراث جهانی فرصت ها و ایده های توسعه با رویکرد گردشگری در دانشگاه آزاد یزد اظهارداشت: این همایش فرصت مناسبی می باشد برا ی توسعه گردشگری در استان و در این همایش اقتصاد در گردشگری، فرهنگ، اکوتوریسم ،هنر در گردشگری گردشگری ،سلامت و طبیعت گردی و دیگر محورها مورد بررسی قرار می گیرد .

وی افزود: برای برگزاری این همایش بیش از ۴۰۰ایده و ۱۵۳مقاله در حوزه گردشگری به دبیرخانه همایش ارسال شده و ۲۵ایده و ۲۰مقاله به صورت شفاهی و ۳۰ایده و ۶۰مقاله به صورت پوستر طی دوروز برگزار می شود  و کارشناسان و صاحب نظران این حوزه استقبال بسیار خوبی از این همایش انجام دادند .

نصیری تصریح کرد:  امروز فرصتی فراهم شده که جامعه دانشگاهی  کشور بتوانند تحقیقات و مقالات خود را به معرض نقد وبررسی مخاطبان بگذارند و ما امید داریم از این مقالات استفاده لازم را ببریم و چون این ایده ها و مقالات پس از بررسی سازمانی مورد استفاد قرار می گیرند و اهداف چشم اندا زگردشگری استان راروشن می سازد .

دبیر همایش میراث جهانی در یزد گفت: ثبت جهانی یزد بسیار ارزشمند می باشد و واکاوی و بازشناسی  میراث جهانی  بیش از پیش ضرورت دارد و هم اکنون فرصتی فراهم شده  تا جامعه دانشگاهی استان با درک صحیح از اقتضائات موجود تحقیقات و یافته های علمی خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند و امیدواریم این همایش این فرصت را فراهم سازد.

نصیری زاده افزود : این همایش دارای محورهای  متنوعی می باشد از جمله گردشگری و فرهنگ ، کارآفرینی در گردشگری ، فرهنگ اکوتوریسم ،هنر در گردشگری ،گردشگری سلامت ، طبیعت گردی، مهندسی گردشگری مدیریت و حساب داری و اقتصاد با تاکید بر اقتصاد مقاومتی از جمله محورهای این همایش می باشد و همچنین ترسیم هوشمندانه این پیشرفتها در واقع یک تلاش جامع گرایانه و آینده نگرانه برای  فراهم نمودن یک چرخش مهم توسعه ای در استان است مورد بررسی قرار می گیرد .

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد ادامه داد:در این راستا اتفاق نظر مبنی بر جمع آوری  ایده های برتر در حوزه گردشگری صورت گرفته و و این ایده ها بسیار ارزشمند می باشد چون که توسط اقشار و احاد مردم جامعه ارائه شده است.

نصیری خاطر نشان ساخت :اعتقاد ما بر این است که توسعه حاصل نمی شود  مگر اینکه با مشارکت همه افراد جامعه محقق  شود و پس از بررسی ایده هاو مقالات ارسالی به این همایش ، مقالات بررسی شده و اجرایی می شود. امیدواریم این مقالات در اختیار متصدیان حوزه گردشگری قراربگیرد وبه بهترین امر اجرایی شود .همچنین ضمن ارزیابی وضع موجود بتوان نقشه راهی برای توسعه گردشگری دراستان را ترسیم نمائیم.

ثبت جهانی را نباید به چالش تبدیل کنیم

مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز در این همایش اظهارداشت: فرصت ثبت جهانی را نباید به چالش تبدیل کنیم و برای گردش پذیر ی یزد باید ازاین ظرفیت استفاده کرد .

فاطمه دانش یزدی افزود : در حال حاضر این شهر به ثبت جهانی رسیده  و در این برهه ما وظیفه داریم از این فرصت برای ترویج و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی بهره ببریم.

و ی با بیان اینکه بافت تاریخی یزد بسیار ارزشمند بوده گفت: بهترین مزیت این بافت بر ای ساکنان آن می باشد  و آن ها هستند که می توانند در نگهداری آن تلاش کرده و دولت نقش تسهیل گری را در این زمینه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: امیدواریم در ایام عید گردشگران بیشتری به یزد سفر کنند و بتوانیم میزبانان خوبی برای آنها باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.