رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همه باید این را بدانیم و باور کنیم که موضع ما در قبال رژیم اشغالگر قدس، خط قرمز نظام و جزو اصول تغییرناپذیر انقلاب است.

مواجهه ورزشی با رژیم صهیونیستی خط قرمز و غیرقابل گذشت است/ دولت هم از طریق دیپلماسی ورزشی ورود کند

به گزارش قدس آنلاین، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به موضوع تقابل ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی و حواشی که اخیرا بوجود آمده، با اشاره به نقش سازمان بسیج در حمایت از این ورزشکاران و این موضوع اظهار داشت: این مطالبی که یکی دو روز اخیر شنیده شده جای تاسف دارند و انسان افسوس می‌خورد، چون موضوع ارتباطات و تعاملات با کشورهای دنیا تابع سیاست‌های نظام است.

وی افزود: رژیم اشغالگر که اصلا کشور نیست و ما هیچ وقت اسرائیل را به عنوان یک نظام سیاسی قبول نداشتیم؛ لذا خواهش من این است که موضوع رژیم اشغالگر را به عنوان ابراز سلیقه شخصی از تریبون‌های رسمی مطرح نکنیم، این خطای بزرگی است. باید اجازه بدهیم که روی این قضایا در مسیر راهبرد کلی نظام صحبت شود.

غیب‌پرور تاکید کرد: اینکه فردی، حتی مقام مسئول از سر هیجان و التهاب بیاید و از تریبون رسمی کشور حرفی را بزند درست نیست، همه باید این را بدانیم و باور کنیم موضوع رژیم اشغالگر خط قرمز نظام و جزو اصول تغییرناپذیر انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما به کمتر از نابودی اسرائیل راضی نیستیم، حال چگونه این چنین اظهارنظرهایی می‌شود که جای تاسف دارد، حالا اگر زمانی یک چهره ورزشی موجهه این خطا را می‌کند خب باید نصیحتش کنیم که به کجا می‌روید.

وی ادامه داد: البته عرصه ورزش برای ما هم مهم است و اینکه ورزشکاران ما افتخارآفرینی و مدال‌آوری کنند مایه افتخار همه ما است، اما یادمان باشد نه تنها در کشور ما که در تمام نظامات سیاسی دنیا، آرمان‌خواهی بالاتر از این قضایا است.

غیب‌پرور گفت: آرمان انقلاب اسلامی محو اسرائیل و عدم ارتباط و تعامل با یک رژیم کودک‌کش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اسرائیل یک نظام سیاسی و کشور نیست، گفت: اسرائیل یک رژیم غاصب جنایتکار و قداره‌بند و کودک‌کش و زورگوی و جعلی است، رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است که به دست پلید انگلیس در دل بلاد اسلامی با ظلم ایجاد شده و با ظلم به حیات خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما در عرصه ورزش به دیپلماسی نیاز داریم، اظهار داشت: همانطور که باید دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم و الان هم دیپلماسی سیاسی داریم، چگونه است که در ورزش بگوییم فاقد نگاه دیپلماتیک هستیم، البته ما نمی‌خواهیم بدعت‌گذاری کنیم.

غیب‌پرور تصریح کرد: اخیرا شنیدیم که شطرنج‌باز مراکشی نیز حاضر نشد مقابل شطرنج‌باز رژیم اشغالگر بازی کند؛ بنابراین این موضوع جدیدی نیست و بحثی فراگیر شده و دارای جنبه بین‌المللی است،‌ حال چگونه ما می‌آییم در رسانه‌‌مان و از تریبون رسمی کشور حرف‌هایی می‌زنیم که هم خلاف عرف و هم خلاف اندیشه‌های مسلم حضرت امام است؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ما نگاه‌های امام بزرگوار را به عنوان مکتب امام قلمداد می‌کنیم و بقای انقلاب اسلامی در تبعیت و رهروی از مکتب امام بزرگوار است، همگان باید دقت کنند که نگاه‌های شخصی و سلیقه‌های فردی نباید قضایا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: من به دوستانی که این حرف‌ها را می‌زنند تذکر جدی می‌دهم، به هیچ وجه ارتباط با این رژیم جعلی حتی در کمترین حد تصور اصلا قابل قبول نیست، این حرف‌ها را نزنند، این حرف‌ها جز بی‌آبرو شدن برخی افراد پیامد دیگری ندارد.

غیب‌پرور ادامه داد: کشور ما در مقابله با رژیم اشغالگر فلسفه و منطق دارد و این تقابل هیجانی و التهابی نیست، برای این منطق و استدلال هزینه‌ها شده است و اگر بحثی بود که منطق نداشت این همه شهید،‌ جانباز و از خودگذشتگی حاصل نمی‌شد. شهید طهرانی مقدم می‌گوید روی سنگ قبر من بنویسید که آرزویم بود اسرائیل نباشد این آرزوی شهدای ما است و نگاه رهبری فرزانه در خصوص رژیم جعلی اسرائیل نیز خط روشنی است.

رئیس سازمان بسیج خاطرنشان کرد: ما به جد در مقابل این افکار می‌ایستیم و اینجا عرصه‌ای نیست که بگویند حرفی می‌زنیم و تست می‌کنیم که اگر جواب مثبت گرفتیم گام‌های بعدی را برداریم،‌ قطعا گامی نخواهد بود چون در همان گام اول قدم‌ها را خرد می‌کنیم و امکان ندارد قدم بعدی برداشته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نباید در کنار ورزشکاران، دولت نیز وارد عرصه شده و این موضوع را از طریق دیپلماسی دنبال کند، گفت: حتما همینطور است، عموم ورزشکاران ما و تقریبا قاطبه آنها از سر میل و رغبت این کار را کرده‌اند. پهلوان بزرگ علیرضا کریمی وقتی که می‌خواستیم از او تجلیل کنیم پدرش به من گفت ما یک درخواست از شما داریم و آن اینکه برویم خدمت آقا، وقتی که ایشان و ورزشکاران مشابه می‌گویند با اعتقاد و توسل این کار را کرده‌ایم معلوم نیست چرا برخی می‌آیند و ژست کاذب می‌گیرند.

غیب‌پرور تصریح کرد: ورزشکاران ما مومن، نجیب و معتقد به اهداف انقلاب و شهدا هستند و دیگران نیایند قیم مآبانه از طرف آنها تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: از طرفی تعاملات ورزشی حتما تابع راهبردهای کلان نظام است و براساس آن راهبردها شخصیت محترم و انقلابی وزیر خارجه و مجموعه این وزارتخانه می‌بایست دیپلماسی را از جمله دیپلماسی ورزشی دنبال کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه محال است که مردم خواهان ارتباط با رژیم کودک‌کش و اشغالگر اسرائیل باشند،‌ گفت: آنچه که جلوی ما است، راهبردهای نظام است و آنچه که باید تعیین کننده باشد، دیپلماسی ورزشی است و آنهایی که باید این موضوع را پیگیری کنند وزارت خارجه و وزیر آن هستند و خواهش می‌کنم کسی از طرف ورزشکاران تصمیم‌گیری نکند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.