یکی از اعضای سرشناس سابق کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه حل بحران در این کشور را بدون اسد غیر قابل تصور خواند.

حل بحران سوریه بدون بشار اسد غیر قابل تصور است

به گزارش قدس آنلاین،   "کارلا دل‌پونته"، دادستان کل سابق دادگاه سازمان ملل متحد برای رسیدگی به جنایات جنگی و از اعضای سرشناس سابق کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره سوریه که چندی پیش استعفای خود را به ‌دلیل سیاست‌های این کمیسیون اعلام کرد در مصاحبه با روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، بار دیگر بر موضع خود مبنی بر اینکه راه حل درگیری ها در این کشور بدون اسد غیر قابل تصور است تاکید کرد.

وی درباره اوضاع این کشور گفت: آنچه در غوطه شرقی اتفاق می افتد باورنکردنی است. اما دیگر هیچ چیز در این جنگ برای من غافلگیر کننده نیست. در اصل سال هاست که چیز جدیدی در این جنگ اتفاق نیفتاده است.

این مقام سابق سازمان ملل با تاکید بر اینکه در سوریه آزادی مطلق قانون و جرم وجود داشته و مفهومی به نام حقوق بشر و احترام به آن وجود ندارد، همچنین تصریح کرد: بدترین مسئله در این کشور وضعیت کودکان است. نسلی کاملا آسیب دیده در این کشور در حال رشد است.  

دل پونته با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید بالاخره مداخله کند گفت: اما جامعه جهانی کاری نمی کند و فقط حرف می زند و این باورنکردنی است.

وی همچنین انتقاد شدیدی به بی توجهی شورای امنیت سازمان ملل به جنایات جنگی در سوریه وارد کرد.

این مقام سابق سازمان ملل همچنین تاکید کرد که اگر من بتوانم با اسد به صلح دست یابم این کار را خواهم کرد. وی راه حل بحران سوریه بدون اسد را غیر قابل تصور خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.