سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با هدف شفاف‌سازی دارایی های مسئولان پیش از قبول مسئولیت، حین آن و بعد از آن تهیه و تدوین شده است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلید خوردن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان گفت: این طرح برپایه این سئوال که اموال خود را از کجا به دست آوردیده‌اید کلید خورده است.

وی با بیان اینکه باید تکلیف اموالی که مسئولان در زمان تصدی خود بر آن پست کسب کرده‌اند مشخص شود، ادامه داد: در اصل ۴۲ و ۱۴۹ قانون اساسی به این نکات اشاره شده و باید بر اساس این دو اصل افرادی که مسئولیتی در جمهوری اسلامی داشته‌اند اعلام کنند اموالی که به دست آورده‌اند از کدام مجاری بوده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح به شفافیت، سلامت اقتصادی و عدالت کمک می‌کند، افزود: پیش از این نیز مسئولان دارایی‌های خود را به قوه قضاییه اعلام می‌کردند اما بررسی‌های بعد از آن فراموش می شد لذا با توجه به شرایط کشور ضرورت ایجاد می‌کرد که در این زمینه قانونگذاری مدونی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه این طرح با هدف شفاف‌سازی دارایی های مسئولان پیش از قبول مسئولیت، حین آن و بعد از آن تهیه و تدوین شده است، اظهار داشت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری درباره برقراری عدالت در کشور است.

نقوی‌حسینی با تاکید براینکه طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در جهت اصلاح مسیر مدیران این نظام است، افزود: این طرح آنچنان شفاف و کامل است که حتی شامل حال همسر و فرزندان مسئولان نیز می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.