در دیدار وزیر امورخارجه کشورمان با «ماریا پیچوونویچ» وزیر امور خارجه کرواسی، دو طرف بر تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها و سطوح تاکید کردند.

حمایت کرواسی و اروپا از اجرای برجام/تاکید بر تقویت روابط دوجانبه

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «ماریا پیچوونویچ» وزیر امور خارجه کرواسی در دور دوم گفتگوهای خود، ضمن مرور وضعیت روابط دو کشور در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توافقات انجام شده در سفرهای مقامات دو کشور، بر تقویت هر چه بیشتر روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها و سطوح تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کرواسی در این دیدار گفت: ایران و کرواسی روابط سنتی و مستحکمی از گذشته دارند. دیدار شما از کرواسی موجب تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور خواهد شد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور کرواسی به ایران توافقات خوبی به امضاء رسید و حضور شما با یک هیات اقتصادی مهم یکی از نشانه های اجرایی شدن آن توافقات است.

وی با اعلام حمایت کامل کرواسی و اروپا از اجرای برجام و حفظ آن، برجام را یکی از مهمترین و قوی ترین توافقات در نوع خود دانست که باعث ثبات بیشتر شد و زمینه همکاری های هر چه بیشتر ایران و جهان را فراهم کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر عزم ایران بر گسترش بدون محدویت روابط دو کشور در همه زمینه ها و مرور زمینه های همکاری بر اجرایی شدن توافقات این سفر تاکید کرد.

گفتگو و تبادل نظر در خصوص مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله برجام، مبارزه با خشونت، تروریسم و افراطی گری در تمام مناطق جهان، بحران در سوریه و یمن، شرایط جاری در افغانستان و بالکان از دیگر محورهای گفتگوی دو مقام بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.