اصفهان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از آغاز عملیات ساخت تصفیه خانه سامانه دوم آبرسانی اصفهان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه کمبودهای منابع آبی تا حد زیادی رفع می شود.

آغاز ساخت تصفیه خانه سامانه دوم اصفهان در آینده ای نزدیک

هاشم امینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: شرب حوزه مدیریت آب برای تامین آب دو سامانه را تعریف کرده است که سامانه اول آبرسانی آب اصفهان شامل ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا می باشد.

وی ادامه داد: نقطه شروع سامانه اول آبرسانی اصفهان تصفیه خانه بابا شیخ علی به عنوان بزرگترین تصفیه خانه آب کشور است که از یک نقطه ۱۱.۲ متر مکعب بر ثانیه آب تولید و در اختیار شهروندان قرار می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه کلنگ زنی سامانه دوم آبرسانی اصفهان نیز در آینده ای نزدیک انجام می شود، تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه کمبودهای منابع آبی تا حد زیادی رفع می شود.

وی با اشاره به هزینه های سامانه اول آبرسانی اصفهان، گفت: در سامانه اول به لحاظ هزینه ای به دلیل ثقلی بودن سامانه هزینه های کمتری نسبت به سایر استان ها داریم، اما  در حال حاضر هزینه های تمام شده برای یک مترمکعب آب ۱۰۰۰ تومان است در حالی که از مشترکین برای این میزان آب مبلغی بین ۳۸۰ تا ۴۰۰ تومان دریافت می شود.

هاشمی ادامه داد: این موضوع باعث شده شرکت زیان های سنگینی را سالانه در صورت حساب های مالی خود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آبی که در اختیار مردم قرار می دهیم، از سوی دستگاه های نظارتی همچون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست نظارت می شود و به لحاظ کیفی شرایط بسیار مطلوبی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کاهش تخصیص هزار در ثانیه آب شرب اصفهان به دلیل کاهش بی سابقه حجم ذخیره سد زاینده رود خبر داد و گفت: در این شرایط تامین پایدار آب شرب مردم ضروری است.

وی اظهار کرد: فعالیت مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در راستای راه اندازی خانه فرهنگ آب با توجه به کم آبی ها از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز شده است.

امینی تاکید کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود بخشی از مردم رعایت جدی در صرفه جویی مصرف آب را ندارند و با این نگاه که هزینه های آن را پرداخت می کنند، مصرف می کنند در حالی که امروز مساله پول مطرح نیست و اگر این رفتار اصلاح نشود، آبی در شبکه نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.