تیم فوتبال فولاد خوزستان برای رهایی از بحران اخیر کار سختی مقابل سایپا خواهد داشت.

آیا فولاد از بحران خارج می شود؟/ کار سخت مشکی پوشان برای ماندن در لیگ برتر

به گزارش قدس آنلاین، هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر با ۴ بازی پیگیری می شود که در این بازی ها پدیده میزبان سپیدرود است، سپاهان میزبان گسترش فولاد است، فولاد در تهران به مصاف سایپا می رود و صنعت نفت در آبادان از سیاه جامگان پذیرایی می کند.

* پدیده - سپیدرود
دو تیم ۲۳ امتیازی و همسایه در جدول رده بندی خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می کنند و برای فرار از منطقه خطر نیاز به پیروزی در این بازی مستقیم و شش امتیازی را دارند. پدیده گرچه یک تیم پایین جدولی به حساب می آید، اما با ۲۹ گل زده دارای یکی از خطوط حمله قوی در لیگ برتر است. شاگردان مهاجری بعد از پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال چهارمین خط حمله قوی را دارند. اما صرفا داشتن یک خط حمله قوی برای فرار از منطقه خطر کفایت نمی کند. 

با بازگشت خلعتبری و قاضی بازیکنان مغضوب پدیده به تمرینات این تیم شاید شانس این تیم در این بازی خانگی را افزایش دهند. مساوی در این بازی به درد هیچ کدام از دو تیم نمی خورد و این باعث می شود دو تیم با اندیشه های تهاجمی قدم به این میدان بگذارند.

* سپاهان - گسترش
سپاهان با ابراهیم زاده هفته گذشته یک پیروزی رویایی در مشهد به دست آورد تا به نظر برسد مشکلات این تیم به پایان رسیده باشد. سپاهان با پیروزی هفته گذشته در مشهد تا حدودی از خطر سقوط به لیگ دسته اول دور شد و برای تثبیت بقا در لیگ برتر باید از این بازی خانگی هم دست پر خارج شود.

شاگردان فیروز کریمی اما در میانه جدول قرار دارند و دغدغه سقوط به دسته پایین تر را ندارند. این تیم هفته گذشته در خانه متحمل شکست سنگینی شد و در صدد است در این دیدار خارج از خانه و سخت جبران مافات نماید.

* سایپا - فولاد
سایپا و فولاد دو تیم بالای جدولی هستند که برای کسب سهمیه تلاش می کنند. سایپا آمار عجیبی دارد. شاگردان دایی تنها تیم بالای جدولی هستند که تفاضل گل آنها منفی است. هر دو تیم ۳۸ امتیازی و در رده های ششم و هفتم جدول هستند. اما فشردگی امتیازات در بالای جدول می تواند هرکدام از این دو تیم را در صورت پیروزی چند پله جابجا کند. فولاد و سایپا از شانس کسب سهمیه آسیا بی بهره نیستند و پیروزی در این دیدار مستقیم و شش امتیازی برای آنها حائز اهمیت است.

مهدی ترابی آماده ترین بازیکن این روزهای سایپا است. او با ۸ گل زده بهترین گلزن این تیم هم محسوب می شود و بیشترین امید علی دایی و یارانش برای باز کردن دروازه فولاد به ساق های این بازیکن دوخته شده است.

چشم امید پورموسوی نیز برای دستیابی به دروازه سایپا به بازیکنانی مثل رحیم زهیوی، حسن بیت سعید، علی اصغر عاشوری و فرشاد جانفزا است. بازیکنانی که بیشترین تاثیر را روی گل های زده این تیم داشته اند. فولاد برای خروج از بحران و کاستن از فشاری که هواداران به این تیم به خصوص به سرمربی آن وارد می کنند باید با پیروزی از این میدان خارج شود.

* صنعت نفت - سیاه جامگان
این هفته ها آخرین فرصت ها برای سیاه جامگان است تا بتواند از آخرین شانس ها برای فرار از سقوط استفاده کند. سیاه جامگان آخرین تیم جدول رده بندی است که در حال حاضر بدون سرمربی کارش را دنبال می کند. آنها بعد از شکست سنگین مقابل سپاهان دیگر عنایتی را بعنوان سرمربی در کنار خود ندارند و در این دیدار سخت و خارج از خانه باید بدون سرمربی به میدان بروند.

سیاه جامگان ۱۵ امتیاز در قعر جدول قرار دارد و حتی اگر برنده این بازی هم باشد باز هم از انتهای جدول جدا نمی شود. اما پیروزی در این بازی می تواند آنها را به هفته های آینده امیدوار نماید. صنعت نفت با ۳۰ امتیاز یک تیم میانه جدولی است. آنها از جام حذفی هم حذف شده اند و در لیگ هم دغدغه خاصی ندارند چون شانسی هم برای کسب سهمیه آسیا ندارند. 

در تیم صنعت نفت بازیکنان خارجی تاثیرگذار ترین ها هستند و حرف اول را در این تیم می زنند. 

برنامه بازی های هفته بیست و پنجم به شرح زیر است:

جمعه ۱۱ اسفند

* پدیده – سپیدرود رشت – ساعت ۱۵ / ثامن مشهد
داور:
 سیدرضا مهدوی کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی – احد سلطانی داور چهارم: احمد موسوی ناظر: حسین خانبان

* سایپا – فولاد خوزستان / ساعت ۱۵:۳۰ / پاس تهران
داور:
 پیام حیدری کمک‌ها: سعید علی نژادیان – جلیل شعرانی داور چهارم: سعید رحیمی مقدم ناظر: ایرج نظری

* نفت آبادان – سیاه جامگان -  ساعت ۱۷:۴۰ / تختی آبادان
داور: 
وحید کاظمی کمک‌ها: سعید قاسمی – مهدی سیفی داور چهارم: شاهو اصلانی ناظر: محمود رفیعی

* سپاهان – گسترش فولاد – ساعت ۱۷:۳۰ / نقش جهان اصفهان
داور:
 حسن اکرمی کمک‌ها: حسن یوسفی – محسن سلطانی داور چهارم: حسین زیاری ناظر: یدالله جهانبازی

شنبه ۱۲ اسفند

* استقلال خوزستان – نفت تهران – ساعت ۱۵:۳۰ / غدیر اهواز
داور: 
رضا عادل کمک‌ها: علیرضا ایلدروم – محمدرسول ذورقی داور چهارم: جواد رحیم زاده ناظر: خداداد افشاریان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.