بشرویه- امام جمعه بشرویه گفت:بررسی دارایی های وزرا  به عنوان پیشنهاد به مجلس رفته است و مردم هم  می خواهند تا عدالت اسلامی اجرا شود و مسئولان بازرسی مدیر متخلف را به مردم معرفی کنند.

مسئولان، مدیر متخلف را به مردم معرفی کنند

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام  والمسلمین محمد شمس  الدین ظهر امروز در  خطبه  های نماز جمعه  این هفته  شهرستان بشرویه که  در  مصلای مسجد جامع میدان برگزار شد با اشاره به اهمیت انفاق در راه خدا  خاطر نشان کرد: دستگیری از نیازمندان و سالمندان از دستور های الهی است و تاریخ اسلام پر از درس های عبرت آموز در خصوص انفاق است.

امام جمعه بشرویه افزود: مالک حقیقی دنیا  خداوند متعال است و هر آنچه که پروردگار  به انسان عطا کرده برای امتحان او است.

وی با اشاره به اینکه دنیا مثل همان بازار است که عده ای سود می کنند و عده ای متضرر می شوند گفت:آنانی که فرزند یتیمی را سرپرستی می کنند و دست نیازمندی را می گیرند توانسته اند در بازار دنیا سود کنند و آن را برای آخرت خود جمع آوری کنند و قدم خیر برداشتن در آستانه  سال نو از اقدامات مثبت مسلمانان است.

مردم برای کمک به موسسات خیریه همچون گذشته  همت کنند

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اقدامات موسسات  خیریه بشرویه گفت: خیریه ها و موسسات در بشرویه با کمک مردم قدم های خوبی در راستای کمک به نیازمندان برمی دارند و راه اندازی خانه ایتام پسر توسط موسسه خیریه علی بن ابیطالب(ع) و خانه نگهداری ایتام دختر توسط موسسه خیریه باب الحوائج بسیار ارزشمند است و نیاز است تا مردم برای کمک به این موسسات همچون گذشته  همت کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به ترویج مکتب اسلامی و علوم دینی در خانواده و حضور  جوانان  در حوزه های علمیه گفت:خوش به سعادت مسلمانانی که فرزندان خود را برای سربازی امام زمان(عج) و در مسیر تربیت، به عنوان مروج اسلامی راهی حوزه های علمیه می کنند.

امام جمعه بشرویه افزود:آغاز ثبت نام حوزه های علمیه و پذیرش طلبه فرصت بزرگی برای والدین است تا جوانان و نوجوانان خود را برای تحصیل علوم دینی تشویق کنند.

وی در ادامه  با اشاره به تاسیس کمیته امداد  امام خمینی(ره) در ۱۴ اسفند گفت:کمیته امداد امام خمینی که به فرمان رهبر کبیر انقلاب ایجاد شد تاثیر زیادی برای کمک به خانواده های نیازمند داشت و امروز با ایجاد شغل و توانمند سازی خانواده ها ،زمینه فقر را کاهش می دهد.

حجت الاسلام شمس الدین افزود:از ۱۴ تا بیستم اسفند ماه  هفته احساس و نیکوکاری است که امید است مردم عزیز همانگونه که برای خانواده و فرزندان خود پوشاک و وسایل مورد نیاز را تهیه می کنند با کمک و خرید وسایل نو برای نیازمندان گل لبخند را به لب آنان بنشانند.

امام جمعه بشرویه افزود:هر مومنی که گره  از مشکلات برادر مومن خود بردارد خداوند  نیز به او کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به بارش نزول رحمت الهی  هم گفت:با بارش باران و رحمت الهی دل های مردم و بویژه کشاورزان شاد شد و ضمن  تشکر از خداوند متعال،می طلبد که زکات را نیز به موقع پرداخت کنند تا خداوند نیز نزولات خود را بیشتر نازل کند و کشاورزی رونق گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر مشارکت حداکثری در هفته درخت کاری بیان کرد: امروز با توجه به آلایندگی های بالای صنعتی نیاز به وجود درختان که تصفیه کننده هوا هستند بیش از هر زمان احساس می شود و درختکاری قدم بزرگی در راه کمک به کره زمین و حیات زندگی مان است.

امام جمعه بشرویه  افزود:هر کسی یک درخت را بکارد ،کمک بزرگی به این امر کرده است.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر رعایت مصرف آب  و استفاده بهینه گفت: بیش از ۲۶۴ حلقه چاه عمیق  و نیمه عمیق به همراه دهه ها رشته قنات و چشمه در بشرویه با برداشت آب در حال فعالیت است و با توجه به اینکه امسال فقط ۷میلیمتر میانگین بارندگی بوده،شرایط سفره های زیرزمینی بسیار افت کرده است.

امام جمعه بشرویه افزود: پیش روی سفره های آب شور به سمت آب شیرین بویژه در منطقه ارسک بحرانی شده و باید شیوه های کشت و آبیاری با مشاوره کارشناسان بروز شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط بحرانی آب  بشرویه  برای مردم توجیه شود گفت: قبول واقعیت های وضعیت آب بشرویه سبب می شود تا خود مردم با باور بر اینکه وضعیت آب بشرویه مناسب نیست، صرفه جویی را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بشرویه به هدر رفت نزولات جوی هم اشاره کرد و گفت:  ۷۰درصد نزولات جوی در بشرویه  به صورت روان آب از دسترس خارج می شود و از مسوولان مربوطه که تلاش های زیادی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری دارند  می خواهیم تا در زمینه ساخت سازه های آبی مناسب و بیشتر برای جلوگیری از روان آب ها  همت کنند.

حجت الاسلام شمس الدین افزود: منابع طبیعی خط مقدم حفظ و حراست کشاورزی است و باید تقویت شود .

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تلاش ها در زمینه  ایجاد اشتغال  گفت: مسوولان باید در زمینه ایجاد  اشتغال با محوریت رشد صنعت ، صنایع بسته بندی ، فرآوری محصولات و دامپروری کار کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با قدردانی از برگزاری همایش توسعه اقتصادی  شتر در بشرویه تصریح کرد: صنعت شتر داری می تواند قدم بسیار مهم و خوبی برای ایجاد فرصت های اشتغال باشد و در پی برگزاری  همایش شتر داری دستاوردهای بسیار خوبی  برای بشرویه ایجاد شد که باید از این فرصت بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: بهره مندی از گیاهان دارویی و سرمایه گذاری برای تولید عرقیات و بسته بندی از دیگر ظرفیت های بشرویه است که باید به فعلیت برسد.

امام جمعه بشرویه در ادامه با اشاره به توطئه های استکبار جهانی بیان کرد: استکبار جهانی به دنبال نا امید کردن مردم از اسلام و دین است و فضای مجازی مرتب به دنبال ایجاد شبهه است ولی خوشبختانه مردم ما بسیار بصیر هستند ولی مسوولان هم مراقب هستند.

حقوق های نجومی ضربه به امید مردم است

حجت الاسلام شمس الدین با انتقاد از اعطای حقوق نجومی و دست درازی به منابع ملی گفت: حقوق های نجومی و دزدی هایی که از منابع ملی ما می شود باعث ضربه  به امید مردم می شود و دستگاه های اطلاعاتی که امید مردم هستند  باید با چشم های تیزبین مراقب باشند که برخی ها به راحتی به منابع کشور دست درازی نکنند.

وی افزود: بررسی دارایی های وزرا  به عنوان پیشنهاد به مجلس رفته است و مردم هم  می خواهند تا عدالت اسلامی اجرا شود و مسئولان بازرسی مدیر متخلف را به مردم معرفی کنند.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه باید استقلال  و آزادی حفظ  کنیم گفت:  یک بام و دو هوای استکبار جهانی برای همه روشن شده است و امروز می بینیم در یمن و سوریه جنایت می شود ولی ساکت شده اند و این نشان می دهد استکبار می خواهد مردمی را سرکوب کند که می خواهند روی پای خود بایستند و استقلال داشته باشند.

وی افزود: ارادت  ملت ایران به اهل بیت، کشور را بیمه کرده است .

 امام جمعه بشرویه با گرامیداشت جایگاه والای مادر شهیدان گفت: باید از خانواده شهدا و مادرانی که فرزندان خود را در راه اسلام فدا کرده اند قدردانی شود و در همین راستا وفات ام البنین که مادر  چندشهید اسلام است برای  مردم قابل احترام ویژه است.

حجت الاسلام شمس الدین در پایان خطبه ها در خصوص کاروان حج تمتع  هم گفت: امسال خوشبختانه  کاروان حج بشرویه  به صورت مستقل از دیگر شهرستان ها اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.