اهواز- امام جمعه اهواز با بیان اینکه تا کنون نتوانسته ایم فاصله طبقاتی موجود در جامعه را کم کنیم٬ عنوان کرد: استان خوزستان از لحاظ منابع غنی است اما مردم آن از فقر رنج می برند.

خوزستان منابع غنی دارد اما مردم از فقر در رنجند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه ۱۱ اسفند با توجه به نزدیک شدن روز کمیته امداد بیان کرد: به گفته رهبر انقلاب، تا کنون نتوانستیم فاصله طبقاتی موجود در جامعه را کم ‌کنیم، در کمیته امداد به خصوص در بخش توانمند سازی خانواده های نیازمند، تلاش بسیاری شده و یکی از کمیته های امداد فعال در کشور هستیم اما متاسفانه با توجه به ثروتمند بودن استان خوزستان، بازهم مردم از فقر رنج می برند. 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده افزود: به هنگام کسب آرای مردمی در انتخابات فقط شعار ندهیم و مقید به برنامه دادن باشیم، چه در مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری.

وی با توجه به آغاز هفته منابع طبیعی بیان کرد: امسال مسئله خشکسالی به جد در استان ما وجود دارد، لذا در زمینه مصرف آب در همه زمینه ها به خصوص کشاورزی باید توجه شود زیرا منابع آبی موجود کافی نیستند و می بایست الگوی مصرف آب کشاورزی مدرن شود. مسئولی که می گوید مشکل منابع آبی نداریم اطلاعی از شرایط موجود ندارد؟ همچنین برای مبارزه با موضوع ریزگرد ها و تثبیت خاک، روز ۱۵ اسفند و درختکاری را پاس بداریم.

پیش نماز مردم اهواز در رابطه با گوش سپردن به مطالبات مردمی از زبان رهبر انقلاب عنوان کرد: آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت راهپیمایی ۲۲بهمن به جد این موضوع را پیش کشیدند که مردم مطالباتی دارند  و ممکن است از من نیز انتقاد کنند، که این ارزش مردم سالاری را نشان می دهد. در عدالت باید از مردم عذرخواهی کنیم زیرا از عدالت فاصله داریم و باید  با دوری از تشریفات فضای بسط عدالت را ایجاد کنیم.

وی  ادامه داد: یک تار موی پابرهنگان را به صد کاخ نشین نخواهیم داد اما از جهتی برای آبادی این جامعه نیاز به تلاش شبانه روزی است.

آیت الله حسن زاده با توجه به تجمع کارگران کارخانه گروه ملی مقابل مصلای اهواز جهت پیگیری مطالبات خود، گفت: فساد مالی کارخانه گروه ملی مشکلاتی را ایجاد کرده زیرا برای به روز رساندن این کارخانه و تولید در آن موانعی وجود دارد. مالک کارخانه باید اولویت خود را کارگران قرار دهد. از جهتی دیگر مسئولین نیز می بایست تولیدکنندگان و سرمایه گذاران این کارخانه را حمایت کنند.

وی در پایان یادآور شد: مسئله تولید باید هدف قرار گیرد تا مطالبات کارگران پاسخ داده شود. همراه با کارگران پیگیر این معضل خواهیم بود، اگر در مصلا مشکلات خود را مطرح نکنید پس درد دلتان را کجا ببرید؟ اما نگذارید دشمن از این اعتراضات سو استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.