ایرانشهر- همایش ازدواج سالم با حضور ائمه جماعت مسئولین ادارات اساتید و دانشجویان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

همایش ازدواج دانشجویی با همکاری معاونت بهداشتی و دانشجویی در ایرانشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین،همایش ازدواج سالم با حضور ائمه جماعت مسئولین ادارات اساتید و دانشجویان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

فرهاد دادگر سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر این همایش را با محوریت ازدواج سالم و پایدار با هدف تشویق جوانان در مسیر ازدواج موفق و آسان عنوان کرد و دوری از تجملات را راهی برای زندگی پایدار و مشترک دانست.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی امام جمعه اهل تشیع شهرستان ایرانشهر این مراسم را الگو و سرمشقی برای سایر جوانان دانست و تأکید کرد که ازدواج را در زندگی بسیار بشمارید.

امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر تأکید کرد: سختگیری ها و مهریه های سنگین را باید کنار گذاشت که این ها مانعی برای ازدواج هستند و ازدواج مبارک ترین اتفاق در زندگی انسانها می باشد.

مولوی کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: ازدواج از منکر و فحشاء جلوگیری می کند و از مهریه های سنگین در ازدواج ها پرهیز کنید.

دکتر جاهد عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت : هر ازدواجی در بهترین شرایط ریسک ها و مخاطراتی دارد مسائلی که زوج ها با آن مواجه نیستند و بدون تردید وقتی دو تا آدم کنار هم قرار میگیرند مانند دو تا شی نمی توانند منطبق باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: طبیعی است که در زندگی همه مردم مسائلی وجود دارد که لحظاتی خوشایند و نا خوشایند در آن بوجود می آید. حتی در خانواده پیامبر هم گاها این مسائل بوجود آمده و در آیات قرآن هم به آن اشاره شده است.

وی بیان داشت: برای بقای یک ازدواج و تداوم مبارک بودن آن و کارکردی که ازدواج برای آن پدید آمده و برای اینکه کارکرد کامل شود دو چیز لازم است، یکی علاقه و دیگری مهارت است که مهارت باعث تداوم علاقه می شود و دو نفر با این همه تفاوت هایی که با هم دارند یاد داشته باشند که چگونه با هم ارتباط برقرار و چگونه هیجانات و نفسشان را کنترل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.