قزوین_ مسوول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در نشست خبری، مهمترین برنامه های هفته زن را در این استان تشریح کرد.

برنامه های هفته زن در قزوین تشریح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، لیلا رضایی در نشست خبری ظهر روز شنبه با جمعی از خبرنگاران استان قزوین که در مجمتع فرهنگی شهید آوینی سپاه صاحب الامر (عج) این استان که به مناسبت هفته روز زن برگزار شد، اظهار داشت: در نخستین روز هفته زن قرار داریم که روز جمعه ۱۸ اسفندماه سالجاری، سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) است.

وی افزود: باتوجه به اینکه تشکیل قشر بسیج جامعه زنان در ۱۵ اسفندماه سالجاری با هفته زن تقارن دارد، برنامه های مختلفی در این هفته پیش بینی شده است و وظیفه داریم در خصوص تبیین محتوای پیام مقام معظم رهبری فعالیت های مناسبی را انجام دهیم و پیام آن را به جامعه هدف برسانیم.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: شاخص ترین برنامه هفته زن در ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه سالجاری با عنوان «زنان راست قامتان عشق» در سالن تربیت معلم فرهنگیان برگزار می شود؛ از مهمترین برنامه های این روز می توان به تجلیل از ۲۰۰ مادران جاویدالاثر شهیدان و رونمایی از کتاب «راست قامتان عشق» به همت بسیج جامعه زنان سپاه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قزوین اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه مسابقه کتابخوانی به صورت مکتوب با چاپ در ۱۰ هزار برگه و مسابقه بزرگ کتابخوانی شهید سیاهکالی مرادی شهید مدافع حرم برگزار و از خانواده شهدای شاخص استان قزوین از سال ۹۳ تا به امروز تجلیل می شود، بیان کرد: دیدار با امام جمعه شهر قزوین در روز ۱۶ اسفندماه سالجاری، توزیع گل و داستانک درباره حوادث حضرت زهرا (س) در مراکز پرتردد، برگزاری جشن های بزرگ در سراسر شهرستان های این استان و برگزاری جشن میلاد کوثر در شهرستان تاکستان، جشن ناحیه بویین زهرا در امامزاده منوّر خاتون و دو جشن در شهر اقبالیه از سایر برنامه های پیش بینی شده هفته زن است.

وی اضافه کرد: به مناسبت ایام ولادت حضرت زهرا (س)، ۱۸ کاروان از زائر اولی ها ویژه بانوان با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین به مشهد مقدس اعزام می شوند که نخستین اعزام این کاروان در ۹ اسفندماه سالجاری صورت گرفته است و اعزام دو کاروان دیگر در ۱۸ و۲۱ اسفندماه انجام می شود.

مسوول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و تجلیل از برترین های بانوان اقشار مختلف بسیج از سایر برنامه های بسیج جامعه زنان در هفته زن است.

رضایی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه «من انقلابی ام» و توجه به منویات مقام معظم رهبری با عنوان «آتش به اختیار»، ارائه آموزش های لازم به خانواده ها در مساجد، برگزاری گردهمایی در حوزه عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات ورزشی و مسابقات کتابخوانی، اهدای گل به بدحجابان، برگزاری حلقه های صالحین و اردوهای جهادی بانوان و شناسایی روستاهای محروم، پیوند آسمانی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه نوعروسان بی بضاعت و راه اندازی کارگاه تولیدی قالی بافی در سالجاری به صورت پایلوت در تاکستان و بویین زهرا،  برگزاری برنامه سبک زندگی، مشاوره و سواد رسانه ای و کارگاه مهارت های زندگی برای نوجوانان و جوانان در بخش فرهنگی از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه بانوان بوده است.

وی مطرح کرد: اعزام زائران به راهیان نور هر سال برگزار می شود که در هر شهرستانی اعزام این زائران از ۲۸ اسفندماه آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.