همدان_ رئیس دانشگاه پزشکی همدان گفت: با تغییر نگرش جامعه به موضوع بهداشت شاهد خواهیم بود که نرخ سلامتی و امید به زندگی افزایش می یابد.

تغییر نگرش در جامعه افزایش نرخ سلامتی مردم را به همراه دارد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حبیب الله موسوی بهار در نخستین مجمع استانی سلامت با بیان اینکه ابتدای امسال برای نخسین بار مجمع عمومی سلامت تشکیل شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد در استان‌ها مجمع استانی سلامت با ریاست استانداران شکل گیرد تا در حوزه سلامت و توان استان و سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد به کمک سلامت بیایند.
وی افزود: سازمان‌های مختلف در راستای رشد و نمو معنوی و رفاه اقتصادی تلاش می‌کنند و اگر اقدامی توسط سازمان‌ها انجام و نتیجه‌ای حاصل نشود در واقع راه را درست نرفته‌ایم و به اهداف سلامت نرسیده‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد:اگر سد سازی، بیمارستان سازی و اقدامی که در حوزه سلامت انجام می‌شود اگر در این راستا نباشد به خطا رفته‌اند و هدف دست اندرکاران قطعا هدف خیر است.
وی بیان کرد: اگر کشاورزی در تولید مواد غذایی در راستای سلامت مردم قدم برندارد قطعا خود نیز در این حوزه متضرر خواهد شد.
موسوی بهار ادامه داد: باید همه بدانند هر آسیبی در هر جایی به همه ما برمی‌گردد و غیر از مشارکت همه جانبه میسر نمی‌شود و متولی امر حوزه سلامت فقط وزارت بهداشت نیست و سیاست‌های کلی سلامت در سال ۹۳ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و بند ۱۱ افزایش آگاهی و مشارکت مردمی  را تاکید کرده است.  
وی افزود: همه ۲۵ دستگاه مکلف هستند در خدمت سلامت با محوریت وزارت بهداشت عمل کنند و رییس جمهور گفتند که سلامت برای درمان باشد و به قشر خاصی تعلق ندارد تاکید کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بخش مهمی از سلامت ما حوزه بهداشت است، تصریح کرد: سال ۵۷ متوسط امید زندگی مردم ایران ۵۶ سال بود اما اکنون امید به زندگی افزایش یافته و جمعیت از ۳۲ میلیون به ۸۰ میلیون رسیده و بخش مهمی از دستاوردها با اقدامات مهمی که در حوزه بهداشت محقق شده بر می‌گردد.
وی اضافه کرد: امروز امید به زندگی در ایران ۷۵ سال و در هلند ۸۰ سال است و رساندن این چند سال به نرخ امید به زندگی هلند نیاز به سرمایه گذاری دقیق دارد.
موسوی بهار با اشاره به اینکه آمار فوتی تصادفات و بیماری‌های قلبی و عروقی بالاست، گفت: در سند چشم انداز امید به زندگی ایرانیان به ۸۰ سال برسد و برای رسیدن به این مهم همکاری همه جانبه می‌خواهد و باید آموزش‌ها مود توجه جدی باشد.
وی افزود: سلامت مردم و محیط زیست وغذای مردم در حوزه سلامت مهم است و همه سازمان‌هایی که در تغییر نگرش مردم از جمله رسانه‎ها و... نقش مهمی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همه سازمان‌ها و نهادها در تغییر و بهسازی شرایط بهداشتی نقش دارند اما مردم از وزارت بهداشت انتظار دارند اما وزارت بهداشت  برای حساس سازی و تلاش در راستای حفظ و مراقبت سلامت مردم تلاش می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.