همدان _قائم مقام معاونت اجتماعی ورئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت وامنیت غذایی گفت :۲۰ درصد سلامت به حوزه وزارت بهداشت مربوط بوده وبقیه از بخش ها ومردم است

۲۰ درصد سلامت به حوزه وزارت بهداشت مربوط است
به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، علی اصغر فرشاد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان یکی از دانشگاه‌های فعال در حوزه اجتماعی شدن سلامت  است، اظهار کرد: سلامت ماموریت یک دستگاه نیست و این واقعیتی است که تمام دنیا این موضوع را پذیرفته‌اند که ۲۰ درصد سلامت به حوزه وزارت بهداشت مربوط بوده و بقیه از سایر بخش‌ها و مردم متاثر است. 
وی افزود: قوانین بالادستی و مقوله اعتقادی حکم می‌کند برای سلامت کار انجام دهیم و کار خیر است اما چرا اتفاق نمی‌افتد چون ابزار آن را مشخص نکردند. 
قائم مقام معاونت اجتماعی و رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه مجمع سلامت وظایف بخش‌ها را مشخص و نشان می‌دهد که مردم چه باید بکنند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم در هر محله  خانه سلامت تشکیل و مردم در مورد سلامت تبادل نظر کنند که عصاره آن به شهرستان و استان از آنجا به دبیرخانه می‌رسد تا به رییس جمهور تقدیم کنیم.
وی اضافه کرد: اگر چه سلامت مقوله اجتماعی است که وزارت بهداشت باید تامین کند اما نقش سایر بخش‌ها مهم است و بدون این موضوع محقق نخواهد شد.
فرشاد ادامه داد: در آیات و روایات به مقوله سلامت و کار اجتماعی کردن توجه شده  و شهرستان‌ها به تفکیک به مقوله سلامت بپردازند و برابری سلامت درهر کدام از شهرستان‌ها ایجاد شود.  
وی با بیان اینکه در مقوله سلامت باید به چهار حوزه توجه کنیم، گفت: سلامت تعاریف مختلف زیادی دارد و چهارگانگی سلامت نقش سایر بخش‌ها را مشخص می‌کند
.
قائم مقام معاونت اجتماعی و رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی عنوان کرد: بخش زیادی از سلامت به خود فرد و رفتارهای او بستگی دارد و سلامت مسئولیت بین بخشی با مشارکت مردمی است و اگر سایر بخش‌ها توجه لازم را به این مقوله نکنند سلامت متضرر خواهد شد و مسیر آن عوض تغییر می‌کند. 
وی تاکید کرد: کشاورز برای آفت نزدن محصول سم می‌زند و وقتی محصول وارد بازار می‌شود که اقدام سوء در استفاده از آفت کش مدت‌ها به سلامت افراد آسیب می زند پس همه در حوزه سلامت مسئول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.