خرم ‏آباد- هنوز خاطره حضور مردی که هانای رس، هنارس بود در ذهن مان پیرنگ پررنگی دارد. مردی که با حقوقش کتاب می خرید و خیرات دانایی وآگاهی شهرش می کرد. مردی که همراهانش را به تعامل و تعاون می خواند. مردی که کار جمعی را دوست دارد فرهنگ را سرلوحه کار خود می داند و می خواهد اندیشه هایش تکثیر شود و تکه های تکثیری اش می تواند خرم کند خرم آباد را.

قدس آنلاین- گروه استان ها- کیانمهر بسطامی؛ هنوز خاطره حضور مردی که هانای رس، هنارس بود در ذهن مان پیرنگ پررنگی دارد. مردی که با حقوقش کتاب می خرید و خیرات دانایی وآگاهی شهرش می کرد. مردی که همراهانش را به تعامل و تعاون می خواند.  مردی که کار جمعی را دوست دارد  فرهنگ را سرلوحه کار خود می داند و می خواهد اندیشه هایش تکثیر شود و تکه های تکثیری اش می تواند خرم کند خرم آباد را.کودکان بیشماری در سالن آرشین نشسته اند تا روله های جشنواره روله باشند.

عروسک گردانی، عکس، نقاشی، سفالگری،خوشنویسی،شعر، داستان و کودکان، کمپوزیسیونی را تشکیل می دهند که اجماع رنگ هاست. اجماع انگیزه هاست اجماع کودکی هاست. کودک هایی که نزدیک ترین ما آدم ها به خداست چرا که دریچه های پاکی و صداقت اند به سوی او.

حالا آن مرد همه این بچه ها را گرد آورده است تا با چشم های آن ها و از دریچه ی نگاه  آن ها به دنیا بنگریم و جهان را نظاره کنیم . دنیایی پاک وبی غل وغش، عاری از دروغ و چه گفت های هوچیان سر بازار. دنیای معصوم کودکانه ایی که همه چیز را عادلانه تقسیم می کند مداد رنگی ها، دفترها و لقمه های مدرسه اش را.

مجری صدایش می زند و دکتر محمد بیرانوند فارغ از همه مشغله هایش ( زخم های شهر، جوان های بیکار، ترویج علم و ...) پشت تریبون می رود و پیشتر از هر چیز بچه ها را پشت تریبون می خواند. کودکان گرداگرد او جمع می شوند تا در قاب عکسی قرار بگیرند که آدم های آن سن و سال رأی دادن ندارند اما بیرق های آینده ایران زمین در دست آن هاست این عکس ها هنر و هنرمند و خلاقیت را ارزش می دانند و به ما می آموزند و یادآور می شوند که ارزش ها را چگونه از نسلی به نسل دیگر انتقال دهیم.

عکس های تولد جشنواره "روله" می خواهد به تمام دنیا بگوید ما لک ها و لرها جگرگوشه های مان را "روله" می خوانیم و "روله" برای ما تنها یک واژه نیست مفهومی است که در سرماهای استخوان گیر گرم مان می کند.

حامد رشنو زاده، محمدی مهربان کانون پرورش فکری، آفرین پنهانی، صدا و سیما، آموزش و پرورش، کمیسیون یونسکو- ایران(آیسسکو)، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به همت آن مرد جمع می شوند تا هر کدام ما بیاموزیم مهربانی و بخشندگی را  برای کودکان خلاق و هنرمندمان و ایران را در جهان  با این بیرق تعریف کنیم:

به نام خدای مهربان کودکان و کودکان مهربان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.