مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب گفت: موضوع دفاعی ما هیچ ربطی به کشورهای خارجی از جمله فرانسه ندارد که بخواهند بگویند چه نوع موشکی داشته باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه دیدار با «تاکه ئو موری» معاون وزیر امور خارجه ژاپن در جمع خبرنگاران در خصوص سفر قریب الوقوع وزیر خارجه فرانسه و اظهارات اخیر مقامات آن کشور در خصوص مسائل موشکی ایران، اظهارداشت: موضوعات دفاعی جمهوری اسلامی ایران ربطی به هیچ کشوری از جمله فرانسه ندارد.

وی گفت: مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران را آقای ظریف و مسئولان اجرایی دولت بیان خواهند کرد و تا آنجایی که مربوط به نظام جمهوری اسلامی ایران می شود همگی بر این متفق القول هستند؛ از جمله آقایان روحانی و ظریف معتقدند که موضوع دفاعی ما هیچ ربطی به کشورهای خارجی از جمله فرانسه ندارد که بگویند چه نوع موشکی داشته باشیم.

ولایتی همچنین در خصوص دیدار امروز خود با تا که ئو موری معاون وزیر امور خارجه ژاپن گفت: ملاقات بسیار خوب و در عین حال صریحی با معاون وزیر خارجه ژاپن داشتیم.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: رابطه ایران و ژاپن رابطه ای بسیار طولانی است و به یک قرن قبل برمیگردد و همواره روابط دو کشور، روابطی دوستانه بوده و رفت و آمد دو کشور از بعد انقلاب به دنبال سفر وزیر خارجه فقید ژاپن شروع شد و بنده هم متقابلا پاسخ آن سفر را دادم.

ولایتی تصریح کرد: روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور روابط قابل قبولی است و در این گفتگوها علاوه بر روابط دوجانبه موضوع همکاری های بین المللی و منطقه ای مورد بحث قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ژاپن خیلی علاقمند است که در منطقه ما مسائل تنش زا کاهش یابد و در عین حال خیلی حساس به شبه جزیره کره هستند که بنده به سهم خودم از اینکه باید مساله بین دو کره صلح آمیز حل شود، تاکید کردم.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: آمریکا هم در موضوع شبه جزیره کره نباید دخالت کند؛ چرا که دخالت آن کشور در شبه جزیره کره موجب افزایش تنش می شود.

ولایتی اضافه کرد: در منطقه هم معاون وزیر خارجه ژاپن از نقش مهم ایران در ایجاد صلح و کاهش تنش و مقابله با تروریسم در منطقه تقدیر کرد.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایران کشور مستقلی است که می تواند هرگونه که صلاح بداند از خودش دفاع کند با موشک و یا هر وسیله دفاعی دیگر؛ ایران نمی تواند در برابر تسلیح روزافزون کشورهای منطقه و جهان بی تفاوت بماند در حالی که ایران یک کشور بزرگ و مهمترین کشور منطقه است.

ولایتی افزود: ایران کشوری است با حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت و بیش از هشت هزار کیلومتر مرز زمینی و همسایگی با ۱۵ کشور که خوشبختانه با همگی این کشورها ما در صلح به سر می بریم.

وی بیان داشت: آمادگی دفاعی جزو حقوق اولیه هر ملتی است که هیچ کشور دیگری نمی تواند برای ما و یا کشورهای دیگر تعیین تکلیف کند؛ بنابراین اینکه ما چه موشکی داشته باشیم، این در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه صلاح بداند آن کار را می کند.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: فرانسه هم بی جهت ادعایی نکند که از عهده آن بر نیاید. یقین بدانید که پاسخ جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اینکه چه نوع وسیله دفاعی اعم از موشک یا غیر موشک داشته باشد این است که به کسی اجازه نخواهد داد که در این امور دخالت کند.

وی ادامه داد: اگر سفر وزیر امورخارجه فرانسه به تهران برای تحکیم روابط است، بهتر است از این موضع گیری های منفی خودداری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.