کرج- معاون امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به لزوم پیش بینی تابلوهای شهری برای ترویج فرهنگ ایثار گفت: برای احداث موزه دفاع مقدس البرز یک میلیارد تومان درسال جاری تزریق شده و ۱۵ میلیارد تومان نیز برای سال ۹۷ پیش شده است.

پیش بینی اعتبار ۱۵ میلیاردی برای تکمیل موزه دفاع مقدس البرز

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، خسرو ارتقایی در جلسه هیات امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که عصر امروز شنبه برگزار شد اظهار کرد: فرایند واگذاری زمین احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان انجام شده و عملیات اجرایی آن درپارک جهان نما آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات احداث این مرکز از سرفصل ملی و با مشارکت شهرداری انجام می شود افزود: سال جاری یک میلیارد از اعتبارات استان تخصیص یافته است و سال آینده نیز کمک های استانی به این امر اختصاص پیدا خواهد کرد.

ارتقایی با بیان اینکه کارکرد این مرکز فرهنگی ملی است تاکید کرد: سال آینده ۱۵ میلیارد در بودجه به این منظور پیش بینی شده که ۱۰ میلیارد آن را شهرداری عهده دار است و بخشی نیز از محل ردیف ملی تامین خواهدشد ضمن اینکه شهرداری ها موظف به پرداخت سهم خود برای تحقق این طرح فرهنگی هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز نیز در این جلسه با اشاره به آغاز به کار اجرای طرح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: پیمانکار با سرعت در حال اجرای این طرح است و فاز اول آن تا ۳۰ اردیبشهت ماه اجرایی خواهد شد و پس از آن نیز فاز دوم پروژه آغاز خواهد شد.

سرداراسلامی با تاکید برلزوم صدور مجوز فعالیت تابلوهای تبلیغاتی سطح شهرها به موضوعات فرهنگی افزود: ۳۴ یادمان شهدای گمنام در البرز وجود دارد و نیاز به اختصاص بودجه ای برای نگهداری این یادمان ها در استان است.

وی با تاکید بر فعال شدن کار مراکز فرهنگی دفاع مقدس در شهرستانها نیز گفت: فرمانداران به عنوان مدیران عامل مراکز فرهنگی دفاع مقدس شهرستانها باید کار مراکز فرهنگی را دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.