جامعه:طی روزهای آینده نخستین مرکز مراقبت های ویژه اطفال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی راه اندازی می شود .

توسعه سلامت کودکان تضمین کننده سلامت جامعه است

قدس آنلاین-طی روزهای آینده نخستین مرکز مراقبت های ویژه اطفال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی راه اندازی می شود.

مدیر عامل بیمارستان رضوی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت:مراکز درمانی به ویژه بخش خصوصی رغبتی به فعالیت در حوزه بیماری های اطفال نشان نمی دهند چرا که این امر درآمدزایی چندانی ندارد. درحالی که اگر مورد غفلت قراربگیرد هزینه های هنگفتی را به توسعه جوامع تحمیل می کند.  

دکتر رضا سعیدی افزود:همچنین به دلیل اهمیت این مقوله در نظام سلامت کشور  و مطابق استانداردهای بین المللی، مرگ و میر اطفال از شاخصه های توسعه یافتگی  جوامع  محسوب می شود. در واقع تقویت سلامت کودکان تضمین کننده سلامت جمعیت آینده به شمارمی آید.

سعیدی در ادامه افزود: افزایش تخت های اورژانس به ۲۶ تخت برنامه های توسعه ای ماست؛ حال آنکه راه اندازی هر تخت بیمارستان بین ۵۰۰  میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه در بردارد.

وی گفت:در حال حاضر ضریب اشغال تخته ها در بیمارستان رضوی در شرایط معمول حدود تا ۷۵-۸۰ درصد می رسد که در برخی شرایط این میزان به حدود۹۵ درصد نیز رسیده است. از همین رو به آستان قدس رضوی پیشنهاد توسعه بیمارستان و افزایش تخت ها مطرح کرده ایم. همچنین برای گسترش و تکمیل مرکز جراحی عیوب انکساری چشم که در روزهای آینده برگزار می شود؛ حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

عضو شورای راهبردی مرکز چشم پزشکی بیمارستان رضوی نیز با اشاره به روند تجهیز و گسترش اتاق های جراحی چشم گفت:درحال حاضر اعمال جراحی انکساری چشم در سراسر جهان به خصوص در آسیا به وفور شایع است. به این ترتیب با گسترش این خدمات در بیمارستان رضوی و با به کارگیری جراحی «فتو سکند اسمارت» اختیار بیشتری به جراح برای انتخاب روش درمان داده می شود. در ضمن بیماران نیز پس از جراحی خشکی چشم کمتری را تجربه خواهند کرد. همچنین بازگشت به دید قابل قبول سریع تر از دیگر روش ها انجام می شود و البته استحکام قرنیه بیشتر حفظ می شود.

دکتر سیامک زارع قنواتی، افزود:با گسترش خدمات چشم پزشکی این بیمارستان؛ قابلیت تشخیص زودهنگام  اختلالات شبکه ای در نوزادان نارس نیز  فراهم شده است. به این ترتیب می توان از نابینایی بسیاری از اطفال پیشگیری کرد. حال آنکه اختلال مزبور در کشورهای پیشرفته در۵ درصد اطفال به چشم می خورد اما درجوامع در حال توسعه  این رقم به ۳۵ درصد می رسد. از همین رو پیش بینی شده در فاز دوم گسترش این برنامه، با ارتباط با سایر مراکز درمانی و زایشگاه ها ارائه این خدمات را به نوزادان تسریع کنیم.

دکتر رضا روشن روان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره لاپارسکوپی و سومین کنگره کلورکتال در روزهای ۱۶ و۱۷ ماه جاری گفت: این کنگره با حضور پنج نفر از بهترین جراحان دنیا از کشور های انگلیس، آلمان، اتریش و سوییس و ۱۲ جراح از خاورمیانه   برگزار می شود که طی آن ۳۱ سخنرانی تخصصی ارائه می شود. در ضمن شاهد انجام سه جراحی زنده خواهیم بود.

دبیر اجرایی این کنگره به مزایای روش لاپاراسکوپی پرداخت و افزود: استفاده از این روش موجب می شود که بیمار دوره بهبودی را سریعتر طی کرده و زودتر به محیط کار خود باز گردد همچنین چسبندگی های بعد از عمل نیز کاهش پیدا می کند.

دکتر روشن روان با اشاره به خدمات تشخیصی بیمارستان رضوی گفت: تمامی مراحل  غربال گری سرطان کلورکتال که از ۵۰ سال به بالا باید انجام شود در این بیمارستان انجام می گیرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.