گیلان- مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:عید نوروز آینه تمام نمایی برای نمایش پتانسیل های متعدد گیلان به گردشگران است،لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره‌مند شد .

نوروز آینه تمام نمایی برای نمایش داشته‌های گیلان است

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ،رضا علیزاده در نشست با دبیران ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان‌های سراسر استان برگزار شد و با اشاره به فرصت باقیمانده تا نوروز اظهار کرد:باید برنامه مدونی درسایه هم بستگی و انسجام جمعی اجرایی شود .

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان این که گیلان با بهره‌مندی از تمامی شاخصه‌های جذب گردشگر در پذیرش مسافر استانی پیشتاز است،بر لزوم توجه بیشتر بر خدمات‌رسانی به گردشگران و امنیت افزایی استان تاکید کرد.

وی اظهار کرد:در ایام نوروز شهرستان های گیلان از جمعیتی چند برابر جمعیت جاری خود پذیرایی می‌نمایند و این امر مستلزم نگاهی فرابخشی به موضوع گردشگری در گیلان است.

علیزاده؛گردشگری را یک فرصت خواند که می‌توان به کمک آن فرهنگ و آداب رسوم منطقه خود را نمایش داد و در کنار آن با مدیریت صحیح درآمدزایی بیشتر را محقق کرد.

وی،تعامل فزاینده دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان را خواستار شد و گفت:عید نوروز آینه تمام نمایی از وضعیت استان،ظرفیت‌ها و فرهنگ استان برای گردشگران است،لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب بهره‌مند شد.

وی با تاکید بر نظارت مستمر و جدی بر عرضه خدمات در اماکن و تاسیسات اقامتی و گردشگری؛فراهم کردن امنیت در همه ابعاد از سوی اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستانها را یک ضرورت خواند .

این مسئول زیباسازی شهری،ارتقای خدمات رسانی،بهسازی و تعریض خیابان‌ها را از برنامه‌های مهم در آستانه نوروز خواند و اضافه کرد:اتمام خط کشی خیابان‌های اصلی،رفع نواقص تابلوهای نصب شده در معابر،شست و شوی علایم راهنمایی و رانندگی و نیز برپایی سفره هفت سین بصورت سنتی باید در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفر هر شهرستان قرار گیرد .

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله اجرای موسیقی سنتی،پخش مستند از مناظر طبیعی و نیز لافندبازی را از مهمترین برنامه‌ها در ایام نوروز برشمرد و از آماده سازی بیش از چند هزار نسخه اقلام فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد:این اقلام در قالب نقشه‌های راه، معرفی جاذبه های گردشگری گیلان و پیام‌های هشدار دهنده در واحدهای اطلاع رسانی گردشگری مستقر در شهرستان‌ها در بین مسافران نوروزی توزیع خواهد شد .

علیزاده همچنین لزوم استفاده از تمام ابزارهای اطلاع رسانی موجود را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در این امر مهم از تمام ظرفیت‌های رسانه های گروهی،پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌های مجازی استفاده صحیح بعمل آید .

وی همچنین از حضور راهنمایان گردشگری استان در مراکز اطلاع رسانی گردشگری،موزه‌ها و بناهای تاریخی خبر داد و افزود:در امر خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران نوروز ۹۷از ظرفیت عظیم راهنمایان گردشگری و NGO ها به خوبی بهره خواهیم برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.