عضو مستعفی شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به ناکامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا و حذف 5 نماینده ایران از این رقابت‌ها گفت: کادرفنی تیم ملی برای خودش برید و دوخت و حالا باید پاسخگو باشد.

کادرفنی فرنگی باید پاسخگوی این ناکامی باشد/ خادم نباشد من هم نیستم

به گزارش قدس آنلاین،  حسین ملاقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نمایش ضعیف فرنگی‌کاران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و حذف نیمی از تیم ایران در این رقابت‌ها اظهار کرد: کشتی در قاره آسیا رشد زیادی داشته و کشورهایی مانند قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی و... با تلاش و برنامه‌ریزی درست در حال حرکت هستند اما متاسفانه مربیان ما از درک این موضوع ناتوانند و کماکان این موضوع را جدی نمی‌گیرند.

عضو مستعفی شورای فنی کشتی فرنگی با اشاره به نمایش خوب کشتی‌گیران قزاق در کشتی فرنگی جام تختی اظهار کرد: همان موقع به کادر فنی تیم ملی گفتم کشتی‌گیران قزاق کشتی می گیرند نه کشتی‌گیران ما که حتی باعث نارضایتی‌شان نیز شده بود. متاسفانه کشتی‌گیران ما جنگندگی و جسارت لازم را ندارند و از ثانیه نخست تا پایان نمی‌جنگند. همان موقع گفتم زنگ خطر به صدا درآمده که همین هم شد اما کادر فنی متاسفانه توجهی نکرد. ما نباید در آسیا پنجم شویم. کشتی ایران کارش به جایی رسیده که حتی در آسیا هم روی سکو نرود؟ متاسفانه بدترین نتیجه تاریخ کشتی فرنگی به دست آمد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است دلایل این باخت به دقت مورد بررسی قرار گیرد گفت: مربیان ما که مدام دوست دارند مربی تیم ملی شوند باید در این گونه مواقع هم خودشان را نشان دهند و دلایل ناکامی را پیدا کنند. طرز تمرین‌های تیم ملی باید تغییر کند و به گونه‌ای باشد که کشتی‌گیر را جنگنده و جسور بار بیاورد. آقایان باید از این مسابقه‌ها بهره‌برداری کنند تا دیگر این نتایج به دست نیاید. بهترین دفاع یک کشتی‌گیر حمله است اما متاسفانه کادر فنی نتوانسته این موضوع را برای کشتی‌گیران جا بیندازد.

ملاقاسمی با بیان اینکه پیش بینی این نتیجه را داشتم گفت: صددرصد می‌دانستم که چنین نتیجه‌ای به دست می‌آید. این گلایه را هم داشتم که چرا نباید شورای فنی در جریان انتخاب نفرات برای مسابقه‌های اوکراین و قهرمانی آسیا باشد. شورای فنی برای کمک فکری به کادر فنی تیم ملی تشکیل شده است و باید کادر فنی نظر این شورا را برای انتخاب نفرات بخواهد و ما دست روی کسانی می‌گذاریم که حق‌شان است. متاسفانه این کار انجام نشد و خود آقایان تیم را انتخاب کردند و به مسابقه‌ها بردند که نتیجه‌اش را هم دیدید.

وی درباره احتمال تغییرات در کادر فنی کشتی فرنگی با توجه به نتایج به دست آمده گفت: این موضوع باید بررسی دقیق شود. فعلا که باید تکلیف فدراسیون مشخص شود اما قطعا از این موضوع غافل نخواهیم بود و آن را رها نمی‌کنیم. کادر فنی تیم ملی باید بگوید چرا این نتایج در قرقیزستان به دست آمد و چرا نظر ما را نخواستند. خودشان متاسفانه بریدند و دوختند و حتی خود خادم هم در صحبتی که با ما داشت از این موضوع ناراحت بود و گفت قطعا قابل پیگیری است. ان‌شاءالله این جلسه را به سرعت تشکیل خواهیم داد.

ملاقاسمی در پاسخ به این سوال که با توجه به استعفای اعضای شورای فنی، چگونه این جلسه تشکیل می‌شود، گفت: اگر خادم برگردد این جلسه نیز تشکیل می‌شود.

او در ادامه گفت‌وگو با ایسنا درباره استعفای رسول خادم رییس فدراسیون کشتی و حواشی بسیار زیادی که این روزها کشتی ایران با آن درگیر شده است گفت: طوفانی آمد و کشتی ایران را درنوردید. حیف است کشتی و ورزش ایران امثال رسول خادم را از دست بدهد. این معضلی است که باید حل شود. خادم به جایی رسیده که دیگر خسته شده چون هرچه داد می‌زند کسی به فریادش نمی‌رسد. به خاطر همین هم مجبور شد عطای کار را به لقایش ببخشد.

وی ادامه داد: من 84 سال سن دارم به جرات می‌گویم بعد از محمد خادم که سه دوره رییس فدراسیون کشتی بود، هیچ رییس فدراسیونی را به این حد با انرژی و باانگیزه و عاشق نوآوری در کار ندیدم. رسول خادم هم مانند خادم گذشته است. رسول خادم هم مثل محمد خادم صبح زود به فدراسیون می‌آمد و تا اواخر شب کار می‌کرد. او هم در گذشته سه بار استعفا داده بود اما باز او را بازگرداندند. بعد از محمد خادم، رسول خادم دومین نفری بود که دیدم خود و زندگی‌اش را وقف کشتی و آبروی کشتی کرده است. امیدوارم این مسائل حل و این مرد بزرگ را حفظ کنیم.

عضو مستعفی شورای فنی کشتی فرنگی با بیان اینکه در صورت عدم بازگشت خادم تمامی اعضای شورای فنی نیز به کار بازنخواهند گشت گفت: من صددرصد بدون خادم کار نخواهم کرد و محال است بدون او به کشتی بازگردم. اگر او باشد مخلص او و کشتی ایران خواهم بود و تا جایی که بتوانم کار می‌کنم اما اگر نیاید برای همیشه از کشتی می‌روم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.