وزیر کشور گفت: نگاه‌مان به بحث حجاب نگاه جرمی نیست بلکه نگاه فرهنگی است و در این بحث محور اصلی باید مردم باشند.

در بحث حجاب محور اصلی باید مردم باشند

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در نود و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه جلسه بعدی این شورا با موضوع حجاب برگزار خواهد شد، گفت: چند روز گذشته در قم خدمت جامعه مدرسین حوزه علمیه بودم. آنها با حسن نیت و توجه کامل مسائل کشور را پیگیری می‌کنند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه جامعه ما جامعه متدین و علمای ما مورد توجه و جزو کانون‌ها و مراجع اصلی ما هستند اظهار داشت: آنها نگرانی‌هایی درمورد حجاب داشتند که این دغدغه نگرانی همه ما است، جامعه دینی باید متناسب با قوانین دینی آن باشد.

وی اضافه کرد: تحولات اجتماعی، سبک زندگی و تحولات اجتماعی در موضوع حجاب تجلی خود را دارد، ما متولی مسئول هستیم لذا هم باید پیشگیری کنیم و هم اقدامات و ارزیابی‌های لازم را داشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: نگاه‌مان به بحث حجاب نگاه جرمی نیست بلکه نگاه فرهنگی است، جلسه بعد که به موضوع حجاب می‌پردازیم راه حل‌های قابل اجرا و عملیاتی ارائه شود، این راه‌حل‌ها همیشه هم نباید به نیروی انتظامی و گشت ارشاد ختم شود، البته این راه در زمان اضطرار و وقتی با شبکه‌های فساد مواجه می‌شویم انجام می‌دهیم. البته که تجربه سی و هشت ساله به ما می‌گوید این راه‌حل موثر نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این است که نیروی انتظامی و قوه قضاییه به تنهایی نمی‌توانند این کارها را انجام دهند بلکه در بحث حجاب محور اصلی باید مردم باشند.

رحمانی فضلی گفت: دو سال قبل آقای خاموشی آماری دادند که ۹۳ درصد مردم متدین و معتقد به حجاب هستند، حال باید چه کنیم ا ین ۹۳ درصد در مذاهب عینی هم تجلی پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.