اصفهان- مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پانزدهمین روز از اسفندماه سال جاری میزبان برگزاری نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۹۶ است.

نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاس به میزبانی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان و حمایت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

میثم شکری‌ساز تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه اشتغال جوانان وجود دارد، امروزه مقوله کارآفرینی ضرورت اول کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی مهم اقتصاد مقاومتی اشتغال از طریق بنگاه های دانش بنیان و ارتباط با مردم است، بدان معنا که مردم را درگیر شرکت های دانش بنیان کنیم.

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با اشاره به اهداف این اجلاس، گفت:  هدف همایش علمی است، در واقع قصد داریم تجربه بزرگان کارآفرینی کشور را به نسل جوان و دانشجویان منتقل و فضایی باز و ذهنیتی پویا را برای مدیران دستگاه ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سر خط اقتصاد مقاومتی را اعلام کرده اند، اما برای اجرای آن باید تلاش شود.

شکری‌ساز معرفی چهره های ماندگار کارآفرینی برای ایجاد انگیزه در جوانان را از دیگر محورهای نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور خواند و افزود: چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی با تشکیل تیم تخصصی و با استفاده از پارامترهای مشخص، شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: در این اجلاس از ۱۵ نفر چهره ماندگار مدیریت و کارآفرینی تجلیل می شود.

مدیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور با اشاره به سخنرانان اجلاس اظهارکرد: در این اجلاس بزرگانی همچون پروفسور کریم زارع، دکتر علی دیواندری، پروفسور داریوش فرهود، دکتر سپهر تاروردیان، پروفسور متین خبره، دکتر ایرج سلطانی و دکتر مسعود اعتمادیان سخنرانی خواهند کرد.

کارآفرینی و اشتغال رابطه مستقیمی ندارد

در ادامه این نشست خبری، دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۹۶ گفت: در این اجلاس که با حضور ۷۰۰ نفر شرکت کننده برگزار می شود، تجربیات موفق کارآفرینی و اشتغال به نسل جوان منتقل می شود.

دکتر ایرج سلطانی اظهارکرد: کارآفرینی و اشتغال از جمله مفاهیمی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تاکید کرد:  کارآفرینی به معنای ایجاد اشتغال نیست زیرا امکان اینکه برخی کارآفرینی ها میزان اشتغال را کاهش دهد نیز وجود دارد، از این رو کارآفرینی و اشتغال رابطه مستقیمی ندارد.

دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور در سال ۹۶ تصریح کرد: کارآفرین نیازمند همت و فکر است، این در حالی است که یکی از بحران های موجود در کشور تنبلی دانشجویان و جوانان است، از این رو نباید تنها منتظر راهکار از سوی دولت باشیم

وی با بیان اینکه نمی توان از یک سمینار یکروزه انتظار ایجاد اشتغال داشت، گفت: همه برای پیشرفت و موفقیت باید همت داشته باشند تا بتوانیم برای خود و جامعه خلق ثروت کنیم.

سلطانی تاکید کرد: در موفقیت کارآفرینی، عوامل نرم افزاری و سخت افزاری نیاز است و در این اجلاس دنبال زیرساخت های سخت افزاری نیستیم و بیشتر در بعد نرم افزاری حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه در نخستین اجلاس ملی چهره های ماندگار مدیریت و کارآفرینی کشور از سخنرانان دعوت شده تجربیات کارآفرینی موفق خود را به شرکت کنندگان انتقال دهند، افزود: کنفرانس دنبال آسیب شناسی های سخت افزاری نیست زیرا در کشور این اقدامات انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.