همدان - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه زنجیره فولاد در استان همدان تکمیل شده است، تصریح کرد: راه اندازی زنجیره ابتدایی فولاد تا تولید گند له از سنگ آهن و ۳ طرح فولادی بزرگ، استان همدان را به استانی ممتاز در تأمین زنجیره فولاد تبدیل کرده است.

زنجیره فولاد در استان همدان تکمیل شده است

به گزارش خبرنگار قدس، کیوان گردان گفت: پروژه تولید کاغذ از کربنات کلسیم نیز در استان همدان پروژه نوینی است، امسال طرح فرآوری آندولوزیت در دهه فجر در ملایر به افتتاح رسید درحالیکه سالها دغدغه براین بود که از این معادن استفاده و بهره برداری شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد و یکی از پتانسیل هایی که در استان مغفول مانده بود به چرخه تولید رسید.

وی ادامه داد:  در استان همدان  ۱۰۰ مگاوات برق در صنعت استان آماده شد و برای ۲طرح فروسیلیس ملایر نزدیک به ۵۰درصد توان الکتریکی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان اظهارکرد: از اتفاقات خوبی که در طی یکسال گذشته به وقوع پیوست این بود که ناحیه صنعتی فرسفج که به فراموشی سپرده شده بود امروز به قطب دارویی کشور تبدیل شده است و ۳ واحد تولیدبزرگ دارویی در این ناحیه مستقر شدند و درنظر داریم این ناحیه را توسعه دهیم.

وی با اشاره به کم آبی موجود در شهرستان کبودراهنگ، گفت:  یکی از سیاستهایی که اجرا کردیم استفاده از پساب‌ها بوده که براساس استانداردهای محیط زیستی صورت بگیرد که  در شهرک صنعتی ویان پروژه‌ای برای استحصال از پساب اجرا شده و اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید و برای خط اتصال پساب از نیروگاه به این شهرک درحال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صعنتی استان همدان ۸۵۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان همدان وجوددارد، گفت: امسال ۵۰ واحد در شهرک‌های صنعتی استان با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده است.

گردان اظهارکرد: باتوجه به شعارسال سعی کردیم اقدامات مهمی در سطح استان انجام شود به‌طوریکه تلاش شد سرمایه گذران قوی جذب استان شوند.

وی با اشاره به اینکه در جذب سرمایه گذار خارجی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است، تصریح کرد: در کشور منابع محدودی برای توسعه زیرساخت ها و اقتصادی داریم و درآمد کشور مشخص است بنابراین یکی از منابع مهم سرمایه‌هایی است که از خارج از کشور وارد می شود.

گردان افزود: استان همدان در سالهای گذشته در سرمایه گذاری خارجی توفیقی نداشته و تنها ۲ طرح با سرمایه گذاری خارجی تا ابتدای سال ۹۲ انجام گرقته بود ولی امروز با تلاشی که تمام ارکان اقتصادی استان انجام داد شاهد هستیم در چند نقطه استان سرمایه گذران خارجی در استان کار انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه یک طرح سرمایه گذاری خارجی در شهرک تویسرکان ۲ در دست اقدام است، اظهار کرد: در منطقه ویژه جهان آباد که سالهاست با مشکل تأمین برق روبرو بود و با توجه به کمبود اعتبارات یکی از دغدغه های ما بود امروز خوشبختانه با سرمایه گذار ایتالیایی در حال مذاکره هستیم تا در این منطقه یک مجموعه بزرگ ۹۰ مگاواتی را در حوزه نیروگاه خورشیدی احداث کند که چندمزیت دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صعنتی استان همدان با تأکید براینکه یکی از دغدغه‌های استاندار این بود که  سرمایه گذاری دو صندوق مهم کشورکه  تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشور است را به استان بیاوریم، تصریح کرد:  خوشبختانه این دغدغه در استان مرتفع شده و شرکت آتیه صبا از صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۹۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و ۲۸۰ نفر اشتغالزایی داشته که در ۳ ماهه اخیر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین شرکت شستا هم درحال اخذ زمین هستند که تولید منیزیم از دولومیت راانجام خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.