زاهدان- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، گفت: طرح بازسازی و نوسازی شرکت گسترش صنایع بلوچ در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید .

بهره برداری از شرکت گسترش صنایع بلوچ تا ۹۷

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان؛نادر میرشکار طی بازدید استاندار از شرکت گسترش صنایع بلوچ در ایرانشهر اظهار داشت : با بازسازی کامل شرکت صنایع گسترش بلوچ در این کارخانه ظرفیت تولید نخ به ۱۵ تن در روز و چاپ پارچه به ۲ میلیون متر مربع در سال ، افزایش پیدا خواهد کرد .

وی افزود : شرکت صنایع بلوچ در شمار بزرگترین کارخانه های نساجی کشور محسوب می گردد که بهره برداری رسمی آن از سال ۱۳۶۳ آغاز شده است .

میرشکار ادامه داد : این شرکت در حوزه ی ریسندگی ، بافندگی و چاپ فعالیت دارد و ظرفیت اسمی آن ۲۲ تن نخ در روز و ۲۸ میلیون متر پارچه در سال بوده که متاسفانه به دنبال آتش سوزی در سال ۱۳۸۶ ، سالن ریسندگی آن از بین رفت و سالن بافندگی این کارخانه به صورت کامل تعطیل شد و سالن های چاپ و تکمیل هم به دلیل تعمیرات و نوسازی لازم با پائین ترین ظرفیت تولید رسید .

وی خاطرنشان کرد : بر اساس مصوبات اولین سفر هیات محترم دولت به استان از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو ) عملا" عملیات بازسازی و نوسازی این کارخانه از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و هدف آن رسیدن به میزان تولید اقتصادی ۱۵ تن نخ در روز در فاز اول و بازسازی تاسیسات زیر بنایی و ماشین آلات سالن چاپ و تکمیل برای رسیدن به ظرفیت ۲ میلیون متر مربع پارچه در سال می باشد .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان افزود : در برآوردهای صورت پذیرفته هزینه ی بازسازی و طرح توسعه این این کارخانه پانصد میلیارد ریال تعیین گردیده که در حال حاضر باسازی و نوسازی این کارخانه در حال انجام است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده این کارخانه به بهره برداری خواهد رسید . میرشکار ادامه داد : در بهره برداری این کارخانه در فاز اول جهت ۲۰۰ نفر شغل به طور مستقیم ایجاد خواهد شد .

وی در ادامه بیان داشت : ماشین آلات جدید ریسندگی و بافندگی با تکنولوژی روز برای این کارخانه خریداری شده که بخش گسترده ای از آن ترخیص و به محل کارخانه حمل شده است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ضمن اشاره به بازارهای مناسب در کشور همسایه ، اعلام داشت : توسعه صنایع در استان سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه مکران می تواند یک پایگاه استراتژیک صادراتی دیگری برای کشور عزیزمان ایجاد نماید . میرشکار ادامه داد : احیای کارخانه بافت بلوچ به توسعه صنعت و ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک می کند .

گفتنی است : شرکت گسترش صنایع بافت بلوچ در کیلومتر ۵ جاده ایرانشهر به بمپور و در فاصله ۳۷۰ کیلومتری با زاهدان قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های نساجی کشور بشمار می رود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.