قزوین_ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین آمار خانوارهای تحت پوشش کمیته را ۹۳۰ خانوار یاد کرد و گفت: جشن نیکوکاری در ۱۷۸۳ پایگاه این استان برگزار می شود.

حدود ۹۳۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قزوین هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید مؤمنی در نشست خبری روز یکشنبه با جمعی از رسانه های استان قزوین که در اداره کل کمیته امداد امام خمینی این استان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۰۰ میلیون تومان کمک به صورت نقدی و ۵ میلیارد تومان هم کالا با استفاده از ۶۰ کامیون توسط مردم به منطقه زلزله زده کرمانشاه ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری افزود: این جشن در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه هفته جاری در یکهزار و ۷۸۳ پایگاه کمیته امداد با شعار «جوانه لبخند می کاریم» همچون سال‌های گذشته در سراسر استان قزوین برگزار می‌شود و در این زمینه همکاری مناسبی با سایر ارگان ها از جمله بسیج، اداره کل آموزش و پرورش، شهردار،شورای اصناف و سازمان دانش آموزی صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: جشن نیکوکاری در روز ۱۶ اسفند ویژه مدارس سطح این استان برگزار می‌شود و در روز ۱۷ اسفند ماه نیز پایگاه‌های کمیته امداد در سطح استان مستقر خواهد شد و همچنین در روز ۱۸ اسفندماه در میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود؛ پیش بینی می شود در جشن نیکوکاری سالجاری مبلغ ۳ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان جمع‌آوری شود.  

مؤمنی کمیته امداد را مولود انقلاب اسلامی دانست که با فرمان امام راحل شکل گرفت که توانست در تحقق اهداف تعیین شده در زمینه محرومیت زدایی و کاهش فقر گام های مؤثری بردارد و بیان کرد: رویکرد مهم و اساس کمیته امداد امام خمینی (ره) فرهنگی است و تلاش می کنیم در کنار رسیدگی به معیشت نیازمندان با اجرای طرحهای اشتغالزایی نسبت به توانمندسازی مددجویان هم اقدام کنیم؛ افزایش مراکز نیکوکاری در سال آینده و برون سپاری فعالیت های آن از جمله رویکردهای ما در کمیته امداد است.

وی به ظرفیت های اداره کل کمیته امداد استان قزوین اشاره کرد و یادآورشد: این اداره در جذب ایجاد اشتغال رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص می دهد و اقدامات مناسبی در ایجاد فرصت شغلی انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین یادآور شد: برای نخستین بار برنامه زنده « لبخند جوانه ها» هر شب از ساعت ۲۱ الی ۲۲ از مرکز صداوسیما مرکز قزوین به صورت زنده پخش خواهد شد.

مؤمنی اضافه کرد: درگاه‌های پرداخت موبایلی #۰۲۸*۸۸۷۸*  برای دریافت کمک‌های مردمی ساماندهی شده تا مردم نوع دوست و نیکوکار استان کمک‌های خود را از این طریق واریز کنند. 

وی در خصوص حضور متکدیان در سطح شهر تصریح کرد: کمیته امداد به تنهایی قادر به جمع آوری این گروه در شهر نیست و هر اندازه کمک مردم به این افراد افزایش یابد، بدون شک همچنان شاهد حضور متکدیان در سطح شهر خواهیم بود؛ باید در خصوص کمک های مردمی نسبت به این افراد، آگاهی و اطلاع رسانی به مردم ارائه شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: در استان قزوین ۳۵ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که در ۶۳ درصد خانوارهای تحت پوشش، زنان سرپرست خانوار هستند که از این تعداد ۸۰ درصد به دلیل فوت همسر سرپرست خانوار خود شده‌اند؛ بیش از ۳ هزار دانش‌آموز و ۴۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین هستند که طی سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به آنها کمک شده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار نفر و ۹۳۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند و در نیمه نخست سال جاری،  ۲۲ هزار و ۱۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد بودند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۰  یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در قزوین هستند که ۱۵ هزار نفر حامی این ایتام اداره آنها را برعهده دارند و میانگین پرداختی برای هر نفر ۳۲۰ هزار تومان است، تشریح کرد: در طرح محسنین که فرزندان خانواده های دارای سرپرست بیمار و یا از کار افتاده را شامل می شود پنج هزار و ۱۶۰ حامی با سرانه ماهانه ۲۲۰ هزار تومان از سه هزار و ۱۷ فرزند تحت پوشش حمایت می کنند.

مؤمنی با اشاره به خانوارهای تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی یادآور شد: درحال حاضر سه هزار و ۱۰۰ خانوار بیمه تأمین اجتماعی شده اند و اقدام دیگر ما بازاریابی و مشاوره شغلی به افراد تحت پوشش است.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: به طور میانگین ماهانه مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان از طریق صندوق های کمیته امداد، کمک‌های مردمی جمع آوری می شود و در ۱۱ ماهه سال جاری ۴۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته و در مراسمی، ۲۹۰ مورد واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش شد که قیمت هر واحد مسکونی به طور میانگین ۵۰ میلیون تومان بود و برای احداث آنها ۱۴.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که ۴.۵ میلیارد تومان آن توسط کمیته امداد و ۱۰ میلیارد دیگر توسط خیران و نیکوکاران تامین شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.