شهرکرد- مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ارائه که ۷۶ درصد از آن از منابع بانکی جذب شده است.

 ۳۷.۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در چهارمحال و بختیاری ارائه شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی ملکپور ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به خدماتی که در سال ۹۶ انجام شده است، اظهار داشت: امسال ارائه خدمات معوض تقویت و از ارائه خدمات بالاعوض فاصله گرفته شد که در این راستا صندوق قرض‌الحسنه ولایت تأسیس که تسهیلات بدون سود به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد افزود: در مرحله نخست رسیدگی به معیشت و نیازهای فوری افراد است که در مرحله دوم شامل تعالی فکری و کمک تحصیلی افراد است که در این حوزه هزینه تحصیل ۳ هزار و ۱۹۷ دانش‌آموز و هزار و ۴۲ دانشجو تأمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مرحله سوم نیازهای درمانی و بیمه خانواده تأمین می‌شود، بیان کرد: مرحله چهارم شامل کمک به ازدواج فرزندان و ازدواج مجدد زنان بی‌سرپرست است.

ملکپور با اشاره به اهمیت تأمین مسکن خانوارها خاطرنشان کرد: در نیازسنجی ۳ ساله ۲ هزار خانواده فاقد مسکن هستند که سال گذشته برای ۳۳۰ خانواده مسکن تأمین شده و امسال نیز ۳۶۵ کمک هزینه خرید مسکن ارائه شده و ۷۵۳ مسکن نیز تعمیر شده که بیش از ۹۵ درصد از این مجموع از سال گذشته تاکنون آماده و تحویل داده شده است.

وی با اشاره به رشد ۲۳ درصدی صدقات نسبت به سال گذشته تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان صرقه پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در طرح اکرام ایتام نیز ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طرف خیران پرداخت که در این زمینه رتبه سوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

ملک‌پور افزود: در بخش زکات سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان که امسال این میزان به ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۳۳۲ مورد کمک هزینه خرید جهیزیه پرداخت شده است گفت: در زمینه تأمین جهیزیه پرداخت کمک هزینه امسال به صورت نقد بوده تا خانواده‌ها به انتخاب خود وسایل را خریداری که از سال آینده این کمک هزینه با کارت اهدا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۱ کودک مبتلا به سوءتغذیه شناسایی شده که در این راستا کارت خرید مواد غذایی در اختیار آنها قرار گرفته که امسال این کارت‌ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شارژ شده‌اند.

ملکپور ادامه داد: در حوزه اشتغال‌زایی تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری منعقد شده از سال آینده رشته‌های جدیدی که زمینه اشتغال آنها فراهم است آموزش داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰ طرح اشتغال در استان اجرا که ۵۲۰ طرح امدادی و ۱۴۸۵ طرح نیز بانکی بوده است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.