ساوه- شهرستان ساوه به دلیل واقع‌شدن در شاهراه مواصلاتی غرب به شرق نیاز به توسعه و تقویت مراکز و تجهیزات درمانی دارد.

نیازهای درمانی ساوه نیازمند توسعه است

قدس: متأسفانه همواره شاهد وقوع تصادفات بسیاری در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه هستیم که تعداد زیادی از هم‌وطنان در این حوادث رانندگی مصدوم می‌شوند و بیشترین پوشش مصدومان این حوادث توسط مراکز درمانی ساوه انجام می‌شود.

در حال حاضر بیمارستان شهید مدرس ساوه بار سنگین حوادث ترافیکی این شهرستان را به دوش می‌کشد.

نیاز به توسعه زیرساخت‌ها

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در این رابطه بیان می‌کند: ساوه درزمینهٔ بهداشت و درمان نسبت به گذشته شرایط خوبی دارد اما، نگاه برنامه محور حکم می‌کند با آینده‌نگری و توجه به سرانه جمعیتی در افق سال‌های آینده زیرساخت مناسب درمانی برای این شهرستان پیش‌بینی و محقق شود.

محمد رضا منصوری اظهار می‌کند: با توجه به افزایش ۵۰ هزارنفری جمعیت ساوه در چند سال اخیر، نیاز است زیرساخت‌های بهداشت و درمان همراه با خدمات مطلوب‌تری برای مردم فراهم شود.

وی با اشاره به این موضوع که مراکز درمانی در ساوه پاسخگوی نیازهای درمانی مردم نیست و باید شمار بیمارستان‌ها و امکانات سلامت‌محور در این شهرستان متناسب با نیازهای منطقه توسعه یابد ادامه می‌دهد: با الحاق ۲۲ منطقه حاشیه‌نشین به شهر ساوه و افزایش سرانه جمعیتی، سهم رقم ارزش‌افزوده این خطه افزایش‌یافته اما هنوز جوابگو نیازهای این شهرستان نیست.

لغو اختیار نمایندگان

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد: با راه‌اندازی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ساوه که اینک ماهیت آموزشی دارد، تحول عظیمی در خدمات حوزه بهداشت و درمان درزمینهٔ بهبود نیروی انسانی و خدمات درمانی رخ می‌دهد.

امکانات فعلی درمانی در ساوه با نیازهای جمعیت ۲۸۵ هزار نفر آن همخوانی نداردوی می‌افزاید: بر اساس ماده ۱۸۰ قانون پیش‌ازاین حدود ۱۰۰ میلیارد ریال در اختیار نماینده مردم در شهرستان‌ها قرار داده می‌شد تا صرف ارائه خدمات در حوزه انتخابیه شود اما، در مجلس دهم این اختیار لغو شد.

منصوری توضیح می‌دهد: اگر این اختیارات در ساوه در اختیار نماینده مردم بود صرف تسریع درروند حوزه درمانی و سلامت این شهرستان می‌شد و مشکلانی نظیر پرداختی حقوق کادر درمانی قابل‌حل بود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تأکید می‌کند: با کمک دولت و مشارکت خیران بیمارستان جایگزین مرکز درمانی شهید مدرس ساوه که قدمت بالایی دارد در این شهرستان ایجادشده و روند خدمت‌رسانی در حوزه سلامت به مردم بهبود پیدا خواهد کرد.

دولت تنهایی قادر به حل مشکلات نیست

وی همچنین با اشاره به اینکه امکانات فعلی درمانی در ساوه با نیازهای جمعیت ۲۸۵ هزار نفر آن همخوانی ندارد و با توجه به مهاجرپذیری این شهرستان و افزایش قطعی جمعیت با راه‌اندازی راه‌آهن برنامه هدفمند ارتقای زیرساخت‌های درمانی این شهرستان باید در اولویت باشد یادآور می‌شود: دولت به‌تنهایی قادر به تأمین نیازهای حوزه سلامت نیست و حضور هدفمند خیران در راهبردهای سلامت تکمیل‌کننده زنجیره خدمات دولت و اقدامی باارزش و محوری است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه اظهار می‌کند: سلامت یکی از موضوعات مهم و موردتوجه مسئولان است که باید دو بعد مهم سلامت جسم و روان با حساسیت و جدیت موردتوجه قرار گیرد.

رفع کمبودها

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه از پذیرش روزانه بیش از شش هزار بیمار در مراکز درمانی این شهرستان خبر می‌دهد و بیان می‌کند: درگذشته با مشکل نیروی تخصصی مواجه بودیم و حتی پزشک‌های ما حضورشان در مراکز درمانی به‌صورت موقتی بود اما اجرای  با طرح تحول سلامت سهولت دسترسی بیمار به پزشک برای ارائه مشاوره و خدمات درمانی بیشتر فراهم‌شده است.

هادی محنتی می‌افزاید: وضعیت خدمات دانشکده علوم پزشکی ساوه در سطح کشور علی‌رغم اینکه زمان زیادی از مستقل شدن آن نمی‌گذرد، مطلوب است به‌عنوان‌مثال ما در آسیابک زرندیه قبلاً یک پزشک به‌صورت موقت مشغول بود ولی امروز تعداد پزشکان در آسیابک ۲۰ برابر شده است. 

وی اظهار می‌کند: همچنین در بیمارستان مدرس و بیمارستان ۱۷ شهریور بیش از پنج گروه تخصصی در حوزه‌های مختلف درمانی ماندگار و مقیم شده‌اند درحالی‌که درگذشته این‌چنین نبود.

وی ادامه می‌دهد: بهره‌برداری از بیمارستان امام رضا(ع) در آسیابک، توسعه بخش اورژانس و راه‌اندازی اورژانس دندانپزشکی در بیمارستان مدرس به‌صورت شبانه‌روزی، راه‌اندازی کلینیک ویژه در آسیابک و ساختمان جدید بیمارستان مدرس، اختصاص طبقه چهارم ساختمان جدید مدرس به تشخیص و درمان سرپایی بیمارستان سرطان، جذب نیروی فوق تخصصی، برنامه‌ریزی برای افزایش حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان‌های ساوه و زرندیه، توسعه آزمایشگاه مرکزی ازلحاظ تجهیزات و خدمات ازجمله برنامه‌های این دانشکده برای ارائه خدمات بهتر است.

/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.