همدان- کمبود متخصص برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی بانوان، عدم تناسب بین تعداد مراجعان به بیمارستان قدیمی شهر و کمبود امکانات تخصصی و نیاز به اعزام بیماران تویسرکان به شهر های همدان و یا ملایر تنها بخشی از مشکلات پیش روی مردم این شهر است که تمامی نیاز های شهروندان را به احداث بیمارستان جدید با نام قائم(عج) گره زده است.

بیمارستان قائم(عج) تویسرکان وعده ای تمام نشدنی

قدس: بیمارستان قائم(عج) تویسرکان که از سال ۸۷ مراحل اجرایی ساخت خود را آغاز کرده در زمینی به مساحت ۹۰ هزار و ۱۱۳ متر مربع در چهار بلوک به مساحت ۱۶ هزار و ۸۳۴ متر مربع در حال احداث است ولی با وجود اینکه مسئولان قول داده بودند نهایتا در سال ۹۵ به بهره برداری می رسد اما هنوز مراحل احداث آن ادامه دارد.

بیمارستان قائم(عج) تویسرکان در قالب یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان همدان در سال ۹۴ مقرر بود تا  پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

این مرکز درمانی در ابتدا ۹۶ تختخوابی بود اما به دلیل اصلاحات متناسب با نیازهای درمانی به بیمارستان ۱۵۲ تختخوابی تبدیل شد.

کمبود اعتبارات و از طرفی بهانه پیمانکار به دلیل افزایش تخت های این بیمارستان از جمله موانعی است که موجب شده تا این بیمارستان به رغم وعده های فراوان به سرانجامی نرسد.

سال گذشته معاون وزیر راه و شهر سازی در سفر به همدان و بازدید از این بیمارستان اظهار کرد: پیمانکار این طرح افزایش تعداد تخت های بیمارستان از ۱۲۶ تخت به ۱۵۲ تخت و اضافه کردن بخش های سازه ای دیگر را علت تاخیر در روند تکمیل این طرح عنوان می کند.
محمد جعفر علیزاده البته اذعان کرد: در سال ۹۴ اعتباری معادل ۱۹۰میلیارد ریال برای پیشبرد مراحل اجرایی این طرح در نظر گرفته شد که از این میزان تنها ۵۰ میلیارد ریال محقق شد.

خلف وعده

فرماندار شهرستان تویسرکان که سال گذشته در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی مدعی شده بود که تا ابتدای سال ۹۶ این بیمارستان به بهره برداری می رسد به دلیل همین بدقولی ها نزد مردم مجبور شده تا در آخرین موضع گیری خود ابراز کرده است که تاخیر در روند ساخت بیمارستان قائم(عج) تویسرکان را نمی‌پذیرد.

مومیوند با اشاره به اینکه مردم شهرستان تویسرکان از مسوولان ارشد شهرستان انتظار دارند که زمان بهره برداری از بیمارستان قائم به طور مرتب تغییر نکند تصریح کرده است: پیمانکار این طرح باید به روند اجرایی کار بر اساس جدول زمان بندی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی شتاب ببخشد تا مسوولان شهرستان در نزد مردم بدقول نشوند.

وی با بیان اینکه معاون وزیر راه و شهرسازی نیز هر سه ماه یکبار از بیمارستان بازدید می‌کند یادآور شده است: این بیمارستان جزو بیمارستان‌هایی است که دستگاه‌های اجرایی به ما و نماینده مجلس قول داده‌اند که تا پایان سال ۹۶ افتتاح شود.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه زمان اتمام و بهره‌برداری از پروژه نباید به نقل از بنده باشد بلکه این مجری پروژه است که زمان آن را اعلام می‌کند و بنده نیز به استناد صحبت‌های آنها زمان را اعلام می‌کنم. خواستار تسریع روند احداث این مرکز درمانی شده است.

زمان افتتاح مشخص نیست

بیمارستان کنونی تویسرکان با بیش از ۳۰ سال فعالیت کاری، دیگر پاسخگوی نیازهای درمانی شهرستان نیست به همین دلیل تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان قائم(عج) مهمترین راه حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان است.

بیمارستان قائم(عج) تویسرکان در قالب یکی از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان همدان در سال ۹۴ مقرر بود تا  پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد

وعده و وعید های متفاوت مسئولان که تاکنون هر ۶ ماه یک بار تمدید شده است حالا موجب شده تا به گفته رییس اداره راه  شهرسازی تویسرکان زمانی برای افتتاح پیش بینی نشود.

علی محمد اصغری در این رابطه توضیح می دهد: از آن جا که فصل سرما و بارش برف و باران را در پیش داریم با وجود در اختیار داشتن اعتبارات لازم باز هم نمی توان زمان مشخصی برای اتمام این پروژه اعلام کرد.

وی با اشاره به این موضوع که تغییر در نقشه ها و گاهاً تخریب یک بخش برای ارتقاء مجموع پروژه امری طبیعی است که حتی در پروژه هایی با متراژ کمتر هم روی می دهد بیان می کند: عملکرد پیمانکار بسیار قابل قبول است و کوتاهی در این راستا صورت نپذیرفته است.

وی یادآور می شود: در احداث پروژه تنها اعتبارات کار ساز نیست بلکه به طور مثال در چند ماه گذشته کمبود کارگر نیز بر روند و تسریع احداث تاثیر گذار بوده است.

وی ادعا می کند: به طور مثال به دلیل فصل گردو تکانی بسیاری از کارگران فصلی جذب این بازار شده و لذا در مقطعی کار ساختمان با کمبود کارگران فصلی روبرو بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با جدیت و سرعت قابل قبولی این پروژه در دست احداث است اظهار می کند: انتظار اتمام عملیات ساختمانی و افتتاح ابن بیمارستان امسال وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.