اراک- مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در آستانه سال نو بیش از دو هزار پایگاه جشن نیکوکاری از ۱۶ اسفندماه، کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را در نقاط مختلف استان مرکزی جمع آوری می کنند.

۲۰۰۰ پایگاه به جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری می پردازند

به گزارش قدس آنلاین، قنبر موسی نژاد پیش از ظهر یکشنبه در آستانه جشن نیکوکاری در جمع خبرنگاران در اراک، با اشاره به پیام امسال این جشن با عنوان «جوانه لبخند بکاریم»، اظهار داشت: هر ساله در آستانه سال جدید از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) جشن نیکوکاری با هدف تامین نیازهای نیازمندان تحت پوشش این نهاد مردمی برپا شده و این آیین مقدس امسال نیز چون سنوات گذشته  از شانزدهم اسفند در استان مرکزی آغاز می شود.

وی افزود: از دو هزار پایگاه پیش بینی شده، ۱۰۹ پایگاه به صورت سیار و ثابت، یک هزار و ۳۴۵ پایگاه در مدارس استان، ۵۷۹ پایگاه نیز در پایگاه های بسیج، مساجد و حسینیه ها و بقیه نیز در  روز جمعه پایانی سال برای مصلاها پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی خاطر نشان کرد: در روز شانزدهم اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور زنگ نیکوکاری در یک هزار و ۳۴۲ مدرسه به صدا در خواهد آمد، که این مراسم در یکی از مدارس اراک به صورت نمادین اجرا می شود.

موسی نژاد بیان داشت: در جشن نیکوکاری سال گذشته چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مردم جمع آوری شد که از این رقم سه میلیارد تومان در قالب کمک های غیر نقدی بود و بقیه به صورت وجه نقد اعطا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه این رقم نسبت به جشن نیکوکاری سال قبل یعنی ۹۴ بیش از ۳۰ درصد رشد نشان می دهد، بیان داشت: پیش بینی می شود این رقم در جشن نیکوکاری امسال رشد قابل توجه داشته باشد و انتظار داریم مردم کمک های خود را بیشتر به صورت نقدی ارایه دهند تا بتوانیم در حداقل زمان ممکن در اختیار نیازمندان قرار دهیم و نیازمندان هم قدرت انتخاب آنچه مورد نیازشان است را داشته باشند.

وی همچنین اظهار داشت: در جشن عاطفه های امسال هم نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه ثبت شده، درجشن عاطفه های سال گذشته ۹۹۰ میلیون تومان کمک های مردمی ثبت شده در حال که این رقم در جشن عاطفه های امسال به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) مرکزی در مورد تامین اعتبارات مالی این نهاد خاطرنشان کرد: اعتبارات مالی این نهاد از سه منبع دولتی، مردمی و مجتمع های اقتصادی تحت پوشش این نهاد تامین می شود که سهم کمک های دولتی ۴۰ درصد، کمک های مردمی ۳۰ درصد و مجتمع های اقتصادی هم ۳۰ درصد است.

موسی نژاد اضافه کرد: هم اکنون در استان مرکزی ۳۴مرکز نیکوکاری فعالیت دارند که از ظرفیت های معتمدین محلی و خیرین نیکوکار، برای خدمت به نیازمندان و محرومان بهره می برند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.