۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: 591538

از فرهنگ دریغ نکنیم که جامعه را، حرف و حدیث نجات نمی دهد... دانایی به زیر و بم اصولِ انسانی ست که معجزه می کند... و همه ی تلاش تحلیلگران این است که بگویند روانشناسی رفتار داشته باشید...

قدس آنلاین - گروه استانها - رقیه توسلی: و دوری کنید از خشم و التهاب و تبعیض و بی عدالتی... از پرتاب اشیا به داخل مستطیل سبز آن هم در حضور رئیس فیفا، از مصاحبه سیاسی بر علیه سرزمین مادری، از مطایبه گری و سلفی دوستی در مجلس، پرتاب زباله از خودرو، از پارتی بازی، توهین و بی نزاکتی در فضای مجازی!

می خواهند بفهمانند که به هوش باشیم، آب از کره زمین در حال محو شدن است و درختان بیشتر، مایه نجات بشرند!

که آگاه مان کنند از عواقب نزاع خیابانی، از تفنگی که کارش گاهی انقراض محض است. از رواج کتاب نخوانی و رانندگی های اشتباهی. از سیگار و قلیانی که دودمان ها برباد خواهد داد. از زیرآب زنی های شغلی و قلدرپیشگی و قمه کشی و اختلاس های میلیاردی!

می خواهند به ما کاربرد آن خِرد و فرهنگی را گوشزد کنند که به صلاح مان است و بدون رعایتش، همه مناسبات کلافی خواهد شد سردرگم و گیج...

تلنگر امروز حامل این پیام است که ساز مخالف نداشته باشیم و به صف فرهنگ دوستان بپیوندیم! به آن خیل عظیمی که می دانند متمدن و مبادی آداب بودن، سراسر درایت است!

به جمعی که سالها باورشان این است که نباید به قطارها سنگ پرانی کنند، شایعه بسازند، با رخت و لباس نامتعارف در ملأعام حاضر شوند، مسبب سد معبر باشند، دست اندکار آلودگی، زیرمیزی بگیرند، پرچم عزیز کشورشان را به آتش بکشند و روی بلندی های شهر، هویت شان را بر تکه چوبی، به باد دهند!

و خوب می دانند نباید اسیدپاشی براه بیندازند و روشنفکرنماهایی باشند تقلبی! که ابن سینا می گوید اگر برای یک اشتباه هزار دلیل بیاورید، می شود هزار و یک اشتباه!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.