۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 591542

عالمِ مجاهد و مبارزِ نستوه

حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی

مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مبارزی نستوه برای انقلاب، مدیری لایق برای نظام و عالمی فرهیخته بودند. چهره ایشان هم پیش از پیروزی انقلاب بصورت یک روحانی انقلابی و مخلص و هم پس از پیروزی انقلاب به شکل مدیری لایق و متعهد در نظام جمهوری اسلامی می‌درخشد.

قدس آنلاین- مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی مبارزی نستوه برای انقلاب، مدیری لایق برای نظام و عالمی فرهیخته بودند. چهره ایشان هم پیش از پیروزی انقلاب بصورت یک روحانی انقلابی و مخلص و هم پس از پیروزی انقلاب به شکل مدیری لایق و متعهد در نظام جمهوری اسلامی می‌درخشد.

ایشان در حوزه مدیریت، هم فردی لایق بودند و هم امین. کافی است وضعیت آستان قدس رضوی را پیش از انقلاب و پس از پیروزی آن ملاحظه کنیم و بسنجیم؛ هم وسعت فضای آستانه را و هم مؤسساتی که تشکیل یافته است. وسعت فضا چندین برابر شده، آن هم با وجود سازه‌هایی بسیار مجلل و بادوام و مؤسساتی هم که اضافه گردیده چه مؤسسات آموزشی و علمی مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه امام رضا(ع) و چه درمانی مانند بیمارستان رضوی و مؤسسات وابسته به آن و چه زیارتی مانند صحن‌ها و رواق‌ها، همه این‌ها چشمگیر است. خوب است ملاحظه کنیم اگر این‌ها انجام نمی‌گرفت آیا امکان حضور ۲۵ میلیون زائر از اطراف و اکناف جهان و کشور میسر و ممکن بود؟

در رابطه با حوزه علمیه، ایشان یک عالم برجسته بود و اعتقاد داشت به اهمیت حوزه و نقش سازنده آن و پیوسته در صدد رشد و ارتقای حوزه علمیه و رفع مشکلات طلاب بود. از نظر مبارزات در برهه زمانی پیش از انقلاب هم چهره‌ای بسیار متدین و نستوه بود که بارها تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد و زندان رفت ولی هیچگاه از پای ننشست.

از نظر اخلاص بخصوص به ساحت مقدس امام هشتم علیه الصلاة والسلام فردی بسیار مخلص و ارادتمند بود که حتی مبلغ بسیاری از حق التولیه خود را صرف آستان مقدس و ساخت و ساز بخش‌های مختلف آن می‌نمود. مرحوم آیت الله واعظ طبسی مدیری فهمیده و لایق بود. خدا رحمت کند و خداوند رَوح و رضوانش را بر روح آن عالم مجاهد و خدمتکار صدیق آستان مقدس رضوی و انقاب اسلامی نثار فرماید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها