دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی که برای دیدار با مقامات ارشد سوری وارد دمشق شده بود، پس از دیدار با مقامات سوریه از جمله رئیس جمهوری این کشور به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و اهداف سفر خود را تشریح کرد.

به گزارش قدس آنلاین، جابری انصاری دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های ایرانی به تشریح دلایل و اهداف سفر خود به این کشور پرداخت.

جابری  انصاری گفت : دیدار امروز از سوریه برای بررسی و هماهنگی  با دولت سوریه در ارتباط با آخرین تحولات بحران سوریه و مذاکرات و گفت‌وگوهای سیاسی در جریان،  انجام شد.

وی افزود : دیدار مفصل و بسیار خوبی با جناب آقای بشار اسد رئیس جمهوری محترم سوریه داشتم و اینک نیز دیداری با جناب آقای ولید المعلم وزیر خارجه محترم سوریه انجام شد، آخرین تحولات صحنه سوریه به ویژه در ارتباط با گفت‌وگوهای سیاسی در جریان، نتایج نشست سوچی و روند آستانه و گفت‌وگوهایی که در پیش رو خواهد بود، مورد بحث و گفت‌وگو قرار دادیم. هدف این دیدار طبیعتا هماهنگی در ارتباط با آخرین تحولات و نحوه پیگیری برنامه‌ها در مرحله فعلی است.

وی تصریح کرد : گفت‌وگوهای بسیار جدی و مفیدی انجام شد و امیدواریم که با پیگیری جدی نتیجه توافقاتی که بین ایران و سوریه وجود دارد و همچنین تلاش‌های مشترکی که با روسیه در جریان است و سازمان ملل و دیگر بازیگران بین‌المللی، بتوانیم به هدف پایان هر چه سریعتر بحران سوریه و بازگرداندن صلح و ثبات به کشور سوریه برسیم.

متن کامل این گفت‌وگو را می‌توانید در ویدئوی زیر دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.