اهواز_ معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که حدود ۸۵ درصد از حجم مفید سدهای استان خالی است، گفت: بارش اخیری که در استان داشتیم بارش مناسب و تاثیرگذاری بود اما با شرایط مطلوب آبی در استان فاصله زیادی داریم و خوزستان همچنان در خشکسالی به سر می‌برد.

همچنان در خشکسالی به سر می‌بریم/۸۵ درصد حجم سدها خالی است

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ حسونی زاده  اظهار کرد: بارش اخیری که در استان داشتیم بارش مناسب و تاثیرگذاری بود اما این مساله به معنی حل مشکل خشکسالی در خوزستان نیست.

وی افزود: میزان آب مفید در مخازن سدهای استان حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب معادل فقط ۱۰درصد از حجم سدهای استان بود که بارش‌های اخیر این عدد را به ۱۵درصد رساند.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که بارش‌های اخیر حجم مفید مخازن را از ۱۰درصد به ۱۵درصد افزایش داد، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود حدود ۸۵ درصد از حجم مفید سدهای استان خالی است و تا رسیدن به شرایط مطلوب آبی در استان فاصله زیادی داریم.

حسونی زاده بیان کرد: ما خدا را شاکر هستیم که بارش اخیر، بارشی موثر بود اما هنوز تا رسیدن به حالت نرمال فاصله زیادی داریم و همچنان خوزستان در شرایط خشکسالی قرار دارد.

وی ادامه داد: شرایط و وضعیت آبی استان به شکلی نیست که بتوانیم در تابستان، بهار و پاییز سال آینده مشکل آبی خوزستان را حل کنیم، اما امیدواریم شرایط به شکلی شود که شاهد بهبود وضعیت باشیم.

منبع : ایسنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.